Scandic tilbyr utsjekking på mobilen

Pressemelding   •   jun 13, 2013 11:22 CEST

kan gjestene snart sjekke ut fra hotellrommet sitt hos Scandic med mobilen eller PC-en. Med hjelp av noen få tastetrykk kan gjesten bekrefte regningen, få kvitteringen på e-posten og bare levere nøkkelkortet i resepsjonen.

Scandic tester ut den nye løsningen på Scandic Park i Stockholm, og til høsten rulles tjenesten ut på alle Scandic-hoteller.

–Dette er et raskt og praktisk verktøy for å gjøre et besøk hos Scandic enda smidigere. Mange er vant til å bruke lignende tjenester når de skal ut å fly eller i nettbanken, og det er naturlig å dette også blir et tilbud hos oss. Med denne løsningen kan gjestene bruke enda mindre tid på å sjekke ut, sier salgs- og markedsdirektør Axel Huus i Scandic Norge.

Scandic blir den første kjeden i Norden som kan tilby en enkel og bekymringsfri selvbetjeningstjeneste på alle sine hoteller.

Det er det franske selskapet Ariane Systems som har laget den nye mobil-løsningen for Scandic. Ariane har spesialisert seg på selvbetjeningsløsninger for hotellindustrien, og har omkring 1500 ulike installasjoner i Europa. Sammmen med Ariane har Scandic bygget en brukervennlig løsning for sine gjester.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Axel Huus,Salgs- og markedsdirektør Scandic Norge, +47 977 44 442
Olle Söder, Projektleder Scandic, 070-973 58 03
Anna-Klara Lindholm, PR-ansvarlig Scandic, 0709-73 52 31

Hver dag arbeider Scandics 7 500 medarbeidere mot ett eneste mål – at du skal trives. Som Nordens grønneste hotellkjede har vi alltid fokus på miljø, samfunnsansvar og tilgjengelighet. Scandic er Nordens største hotellkjede med 160 hoteller i åtte land og totalt 30 000 hotellrom og en omsetning på 923 millioner euro. Vi vil være mer enn bare et hotell – vi skal være et sted hvor mennesker møtes, jobber og inspireres.