Scandic Victoria Tower kåret til årets hotellbygg

Pressemelding   •   okt 05, 2012 10:55 CEST

Scandic Victoria Tower i Stockholm er, i konkurranse med en rekke prestisjehotell verden rundt, tildelt prisen som årets beste hotellbygg ved World Architecture Festival.

World Architecture Festival er verdens største arkitektfestival, og har som mål å løfte frem og hylle god arkitektur over hele verden. Årets festival går av stabelen i Singapore fra 3. til 5. oktober.

Hotelldirektør Helena Söderberg ved Scandic Victoria Tower er stolt og glad over utmerkelsen.

- Dette er et fantastisk hotell i et veldig spennende område som samler forskere, bedrifter og studenter. Scandic Victoria Tower er et landemerke, og har virkelig satt sitt preg på Kista-området i Stockholm, sier Söderberg.

Spektakulært hotell
Scandic Victoria Tower gikk av med seieren i kategorien hotell/fritid. Hotellet ligger ved Kista-messen i Kista Science City, og er med sine 34 etasjer et spektakulært hotell, både utvendig og innvendig. Det er arkitekten Gert Wingårdh som har tegnet den flotte bygningen kledd i glass og stål. Hotellet åpnet i september 2011. Lobbyen, loungen og restauranten flyter samme og skaper en sosial arena for arbeid, møter, mat, drikke og avkobling. De 299 rommene er innredet med designmøbler fra Vitra, Montana og Flos. Baren i 34.etasje kan friste med en storslagen utsikt over Stockholm.

For mer informasjon kontakt:

Helena Söderberg, Hotelldirektør ved Scandic Victoria Tower

e-post: helena.soderberg@scandichotels.com

Karin Hellgren, PR-manager Scandic

Tel: 0721-709 259
e-post: karin.hellgren@scandichotels.com

Hver dag jobber de 6 600 medarbeiderne på Scandic med ett eneste mål for øyet –  at du skal trives. Som Nordens grønneste hotellkjede har vi alltid fokus på miljø, sosialt ansvar og tilgjengelighet. Scandic er Nordens største hotellkjede med 160 hotell i ni land og sammenlagt 29 910 hotellrom med en omsetning på 842 millioner euro. Vi vil være mer enn bare et hotell – et sted der mennesker treffes, jobber og inspireres.