Scandic vokser i København

Pressemelding   •   aug 24, 2017 11:52 CEST

Scandic Spectrum

- Hotellkjedens største hotell får førsteklasses beliggenhet i nærheten av Tivoli

Scandic Hotels, Nordens ledende hotellkjede, har inngått en langsiktig avtale med utleier HM 2 A/S om drift av det nye storhotellet Scandic Spectrum i København sentrum. Hotellet, som med sine 632 rom blir det største i Scandics portefølje, skal etter planen åpne i 2021.

Scandic Spectrum – i direkte nærhet til sentralstasjonen, Tivoli, rådhuset og havnen – blir et sentralt knutepunkt for overnatting og sosiale arrangementer. Hotellet vil huse 632 rom og en hel etasje med restauranter, barer og terrasse. Terrassen og vinduene i hver etasje gir utsikt over store deler av byen og havnen.

- København er et prioritert område for oss, og vi har spennende hoteller i vår planlagte portefølje som kommer til å styrke vår posisjon i markedet ytterligere. Scandic Spectrum vil bli et landemerke i København, tilpasset både forretnings- og fritidsgjester. Vi ser en stor etterspørsel etter hoteller i København, og vi er svært glade for å få tilgang til et stort nytt hotell på et så attraktivt sted, sier Even Frydenberg, konsernsjef i Scandic Hotels Group.

- Det er med stor entusiasme at vi tar på oss oppdraget med å bygge et moderne, bærekraftig og miljøvennlig hotell i samarbeid med Scandic. Scandic er en ideell partner for oss, som med sin ledende posisjon i Norden gir oss et perfekt utgangspunkt for å skape et hotell med en identitet som passer i København så vel som i resten av Norden, sier Morten Bergesen fra Hathon Holding AS og Havfonn AS, de to investeringsselskapene som tilsammen utgjør HM 2 A/S.

Scandic er den største hotelloperatøren i det danske markedet og har allerede ni hoteller i Københavnsregionen. I tillegg til hotellene som allerede er i drift, har Scandic en spennende planlagt hotellportefølje i København. Den inkluderer Scandic Kødbyen, som åpner i Meatpacking-distriktet, og Scandic Falconer, som har velutstyrte konferansefasiliteter, vil åpne igjen i Frederiksberg. Begge hotellene åpner i 2018.

Etterspørselen i det danske markedet, og fremfor alt i København, har økt jevnt de siste årene, hovedsakelig drevet av internasjonale kongresser og en økning i fritidssegmentet.

Mer om hotellet:
632 rom. Barer, kaféer og restauranter over tre etasjer. Bar på taket med stor terrasse. Basseng med avslapnings- og fitnessavdeling. Et samlet areal på 40 000 kvm.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Henrik Vikström, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
Email: henrik.vikstrom@scandichotels.com
Telefon: +46 709 52 80 06

Elin Westin, Director of Communication, Scandic Hotels Group
Email: elin.westin@scandichotels.com
Telefon: +46 702 77 75 26

Scandic is the largest hotel company in the Nordic region with 15,000 team members and a network of more than 230 hotels with about 45,000 hotel rooms in operation and under development. Scandic Friends is the biggest loyalty program in the Nordic hotel sector with 2 million members. Corporate responsibility has always been a part of Scandic’s DNA and Scandic has been named Best Hotel Brand in the Nordic countries (BDRC). Since December 2, 2015, Scandic has been listed on Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com