Trøndersk næringsliv gleder seg til åpningen av Scandic Lerkendal

Pressemelding   •   apr 22, 2013 08:57 CEST

Scandic Lerkendal blir Norges største kurs- og konferansearena og en unik møteplass i Trondheim når det åpner sommeren 2014. Det har mange virksomheter i området allerede oppdaget.

Over 100 personer fra næringsliv, offentlige sektor og andre med behov for møte- og konferanselokaler var til stedet for å lære mer om hvordan det nye hotellet på Lerkendal blir.

–Vi er svært godt fornøyd med at så mange fant veien til vårt første kundearrangement. Selv om det er ett år igjen til åpningen, viser dette at interessen allerede er stor, sier sjef for nyåpninger i Scandic, Morten Hammer.

Store og små konferanser
Scandic Lerkendal blir Trondheims nye storstue, og kan håndtere alt fra små møter til store internasjonale konferanser. Totalt vil det bli nærmere 50 møterom, og det største lokalet er på hele 1420 kvadratmeter.  Hotellet blir Norges tredje høyeste bygg.

–For oss som er nærmeste nabo er dette et spennende prosjekt, og det er kjempeartig at Scandic fokuserer sånn på energieffektivt hotell, sier markedssjef Eli Flakne i TrønderEnergi etter å ha vært til stedet på presentasjonen.

Samarbeider med RBK
Foruten Scandic presenterte partner Rosenborg Ballklubb hvilke muligheter de ser for samspill mellom det nye hotellet og RBK. Tilbakemeldingen var at det de potensielle kundene fikk høre om prosjektet slo godt an.

–Veldig flott og detaljert presentasjon av et omfangsrikt og kjempespennende hotell som er midt i blinken for oss som driver med messer og arrangementer, og i tillegg er RBK partner, sier prosjektleder Kent Roger Martinussen i Messeselskapet.

Unik beliggenhet
Med sin unike beliggenhet på Lerkendal blir hotellet et naturlig valg for både de store konferansene så vel som mindre møter.

–Vi vil også være en naturlig møteplass for forretnings- og fritidsreisende og ikke minst lokalbefolkningen i nærområdet. Vi ønsker både hotellgjester og naboer velkommen inn i en upretensiøs og pulserende atmosfære. Vi kan nesten ikke vente til hotellet blir ferdig, sier hotelldirektør Bjørgvin Thorsteinsson ved Scandic Lerkendal.

For mer informasjon, kontakt:
Bjørgvin Thorsteinson: Bjorgvin.Thorsteinsson@scandichotels.com, 920 62 112
Morten Hammer: morten.hammer@scandichotels.com, 924 44 153

Hver dag jobber de 6 600 medarbeiderne på Scandic med ett eneste mål for øyet –  at du skal trives. Som Nordens grønneste hotellkjede har vi alltid fokus på miljø, sosialt ansvar og tilgjengelighet. Scandic er Nordens største hotellkjede med 160 hotell i ni land og sammenlagt 29 910 hotellrom med en omsetning på 842 millioner euro. Vi vil være mer enn bare et hotell – et sted der mennesker treffes, jobber og inspireres.