Konkurransedyktig miljøvennlig gliderprodukt helt uten giftig fluor

ScanGlide har lansert en helt ny miljøvennlig flytende glider uten bruk av giftig fluor. Egne og uavhengige tester viser at glidere fra ScanGlide er helt på høyde med de beste fluor-pulver gliderne på markedet. I tillegg er de langt billigere enn fluor pulver og fluor flytende glider.

Det er en kjensgjerning at fluor i skismurning og gliderpreparater er meget giftig for miljøet og de som bruker dette.

De norske oppfinnerne av ScanGlide har forsket på dette siden 2012 og har nå lansert en komplett serie med flytende glidere helt uten bruk av giftig fluor.

Tradisjonell påføring av glidere er en arbeidsom og tidkrevende prosess som kan ta flere timer. Med bruk av ScanGlide er jobben unnagjort på noen få minutter! Og det beste av alt; Det blir minst like god glid, ingen miljøgifter slipper ut i naturen eller kan skade de som påfører dette.

Vegard Ulvang, leder i langrennskomiteen i  FIS uttalte følgende til "Tøffest uten fluor" sin FB side 3. okt. 2017:
"Fluor er unødvendig, fluor er fordyrende, er kompliserende og svekker rekrutteringen til skisporten".

Det jobbes nå aktivt på flere plan om å totalforby bruk av fluor i skismøring/glidere. Vi i ScanGlide mener det er helt unødvendig å bruke fluor i glidere da det er fullt mulig å lage en fluorfri glider som gir maksimal glid. Det har vi klart å bevise med ScanGlide serien!

Her kan du se SkiGo XC Team teste vår glider: Test av ScanGlide

• Miljøødeleggelse

• fluorfri glider
  • fluorfri flytende glider
  • flytende glider
  • skirens
  • topping

ScanGlide AS har alle salgsrettigheter til glider reseptene fra de norske oppfinnerne. Dette gjelder også for eksport. ScanGlide AS skal selge sine gliderprodukter bestående av fluorfrie komponenter basert på nanoteknologi. Produktene er på høyde med det som selges i dag world wide. Produktene er enkle å påføre og ScanGlide setter HMS i førersetet. Vi skal til enhver tid utvikle produktserien i tråd med etterspørselen i markedet.

Tom Stiansen

Mediaansvarlig Presseomtaler og kontakt med media 92449700