Skreddersydde kjøkkener og møbler

Det kan ofte være vanskelig å finne akkurat det kjøkkenet eller skapet som passer inn mellom to vegger, og iblant er det nødvendig med kompromisser. Med Schmidt Kitchens er du imidlertid sikret en perfekt løsning uansett areal. Selskapet skreddersyr kjøkkener, skap og baderomsmøbler tilpasset din stil og dine rom.

Schmidt Group ble etablert i Frankrike i 1934. I dag har den familiedrevne virksomheten over 700 butikker over hele Europa og er viden kjent for sine skreddersydde kvalitetsmøbler i utallige stiler og materialer.

I Norden har gruppen butikker i Norge og Danmark og på Island, og franchisen har vokst raskt. I løpet av de siste to årene har gruppen åpnet ni butikker i Norge og ytterligere to er på planleggingsstadiet.

«I Schmidt har vi holdt fast ved selskapets opprinnelige forretningsidé om å produsere egne møbler og selge dem via egne butikker. På den måten kan vi garantere for kvaliteten på produktene våre og også produsere møblene våre til gunstige priser», forklarer Jacob Skjødt, eier av Schmidt Nordic.

Skreddersøm til overkommelig pris

I utgangspunktet kan et kjøkken eller en garderobeløsning som er laget etter mål, virke som en uoppnåelig drøm for de fleste. Schmidt oppfyller denne drømmen til en overkommelig pris. «Hvert møbel designes for seg, og derfor er det ikke mulig å si hvor mye noe kommer til å koste på forhånd. Vi tar imidlertid alltid utgangspunkt i kundens budsjett og designer en løsning innenfor de gitte rammene. Så ser vi på stiler», forteller Skjødt.

Med Schmidt får kunden uendelige valgmuligheter. Selskapets bildedokumentasjon er ment som kilde til inspirasjon heller enn en framvisning av ferdig utformede produkter. «Vi opplever ofte at kunder har en idé om hva de ønsker seg når de oppsøker oss, men våre kataloger og showrom er ofte nyttige som et utgangspunkt.»

Alt kan spesifiseres ned til den minste detalj, og kunden kan velge blant utallige materialer og farger – deriblant 24 fargealternativer for bruk inne i skap. Siden alt lages etter mål, leveres skapene ferdig montert. Hver enkelt del designes og produseres etter funksjon, og derfor er det viktig å fastsette delenes funksjon på forhånd.

Funksjonalisme til hele boligen

Selv om Schmidt er et fransk selskap, tar de utgangspunkt i skandinavisk funksjonalisme i sin formgivning og er svært inspirert av klassisk skandinavisk design. Det funksjonelle aspektet styrkes ytterligere av at møblene kan skreddersys til den enkeltes personlige smak.

Enten det er snakk om en skjult stikkontakt i en benkeplate, en TV-benk som må være nøyaktig 1543 millimeter lang eller en garderobe som skal plassbygges under en trapp, kan Schmidt hjelpe deg. «For oss er det viktig at du skal få det du ønsker deg uten å måtte inngå kompromisser. Vi har ressursene til å bygge det du ønsker og har behov for. Du trenger aldri mer å ta til takke med nest best», sier Skjødt.

Miljøvennlig

Schmidt har alltid fokusert på å drive på en bærekraftig og miljøvennlig måte. Spesielt i produksjonen er vi påpasselige med ikke å påvirke naturen negativt. Vi har til sammen fem fabrikker – en i Tyskland og fire i Frankrike – som er tildelt hele fire ISO-sertifiseringer og to miljøsertifikater for sin innsats på miljøfeltet. Dette er vanligvis uten sidestykke i bransjen.

«Ved våre fabrikker bruker vi utelukkende tre fra bærekraftig skogdrift lokalt. Solcellepaneler sørger for belysningen på fabrikkene, mens regnvann brukes til rengjøring av både fabrikker og lastebiler. Til oppvarming av fabrikkene bruker vi tre som har blitt til overs», forteller Skjødt.

Hjelp og veiledning

Våre butikkmedarbeidere er behjelpelige med alle slags designspørsmål. De kan komme på hjemmebesøk for å titte nærmere på det aktuelle arealet, eller de kan ta utgangspunkt i fotografier, målinger og ideer fra deg. Å besøke et av selskapets showrom er uansett uvurderlig, siden det gjør det enklere å visualisere materialer, skap og areal. Som Skjødt sier: «Det er alltid nyttig å kunne se på og ta på produktet.»

Når designfasen er fullført, gjenstår en seks ukers produksjonsperiode før du får møblene kjørt hjem til deg og montert. «Mitt inntrykk er at mange ser etter løsninger som er unike og skreddersydde, og som samtidig er fornuftig priset. Det har gjort konseptet vårt ekstremt populært på det nordiske markedet,» sier Skjødt. «Vi forventer mye av våre medarbeidere, og vi forventer mye av våre franchiser, og derfor har vi lykkes så godt med forretningskonseptet vårt.

Vi er her for å skape noe sammen med og for kundene våre, og vi kommer til å ekspandere videre på det nordiske markedet.»

• Livsstil, mote, fritid

• schmidt nordic
  • bolig
  • kjøkkeninnredning
  • innredning kjøkken
  • kjøkkeninnredning hytte
  • kjøkken interiør inspirasjon
  • kjøkken

Hos Schmidt Kjøkken, skaper vi de beste forutsetninger for deg som ønsker å skreddersy et personlig kjøkken, bad, soverom eller annet interiør for ditt hjem fra topp til bunn - uten at det går utover kvalitet, funksjonalitet og personlig stil.

Vi har et bredt spekter av både klassiske og moderne løsninger, og et bredt spekter av farger og forskjellige typer overflatematerialer som fritt kan kombineres på kryss og tvers. Hos Schmidt er det en garanti for kvalitet - 10 års full garanti på elementer og 25 års garanti på skuffer, uttrekkselementer og hengsler.

Schmidt ble stiftet i 1934 og er en del av den franske gruppen Groupe Schmidt, en av Europas ledende produsenter av møbler til kjøkken, bad, garderobe og interiørløsninger. Schmidt Groupe sysselsetter mer enn 1500 ansatte og har tredelt sertifisert produksjon innen kvalitet, miljø, helse og sikkerhet. Utvalget handles over hele verden gjennom 718 eksklusive Schmidt butikker. Schmidt Nordic selger og markedsfører Schmidt i Skandinavia.

Se mer på www.schmidt-koekken.dkwww.schmidt-kjokken.no

Følg Schmidt Køkken her: