Galaxy V-Series UPS gjennomgår omfattende oppgradering

Serien med avbruddsfrie strømforsyningsløsninger har fått den største utbedringen siden lanseringen i 2014. Oppdateringen sikrer pålitelig tilgjengelighet, økt oppetid og høyere effektivitet for store datasentre.

- Samlokalisering i cloud-løsninger blir mer og mer vanlig. Derfor er det økende behov for løsninger som kan sikre smidig og pålitelig tilgjengelighet. Derfor har hele Galaxy V-serien blitt fornyet for å møte de nye behovene, sier Ole Andreas Båtnes, Sales Manager Datacentre Solutions i Schneider Electric.

Schneider Electric har sørget for å tilpasse serien til utbyggbare strømsystemer, i tillegg til store og skalerbare datasentre.

- Uavbrutt tilgang til data er viktig for bedrifter da langvarig nedetid er svært kostbart. Det kontinuerlige behovet for energieffektivitet er bakgrunnen for produktoppdateringen, ifølge Båtnes.

Schneider Electrics Galaxy V-Series ble først introdusert i 2014 med Galaxy VM-serien.

Spesifikasjoner

Med produktoppdateringen kan Galaxy VX tilby utvidet kapasitet. Den er tilgjengelig fra 500kW til 1500kW, som gjør den attraktiv for datasentre av ulik størrelse. Likevel egner den seg best for medium til store datasentre og for hyperkonvergerte datasentre som skalerer så langt nettverket lar seg utvide.

Produktet installeres i et dobbelt I/O-kabinett som gjør det enkelt å skalere opp strømtilførselen. De nye funksjonene sørger for høy beskyttelse og systemtrygghet, og sikrer minimal nedetid. Lithium-ion batterier sikrer hurtig lading og forenkler vedlikehold og drift.

Galaxy VX inngår i, og styres gjennom, Schneider Electrics skybaserte overvåkningssystem StruxureOn. Bedrifter kan selv kontrollere egne datasentre og på egenhånd regulere balansen mellom tilgjengelighet og effektivitet ved stor pågang. I tillegg tilbyr løsningen tre ulike driftsmodus; Double Conversion Mode, Eco Mode og ECOnversion Mode. Modusene har en effektutnyttelse på 96,4 til 99 prosent.

• iot
  • it
  • automasjon

Schneider Electric er globalt ledende innen energihåndtering og automatisering, og hadde i 2016 en omsetning på cirka 25 milliarder euro. Våre 144 000 medarbeidere betjener kunder i over 100 land. Vi hjelper dem å håndtere energi og prosesser på en sikker, pålitelig, effektiv og bærekraftig måte. Fra den enkleste bryteren til komplekse operativsystemer skal vår teknologi, programvare og servicetjenester forbedre måten kundene våre styrer og automatiserer virksomhetene sine på.

Schneider Electric har vært i Norge siden 1977 og har i dag ca 600 lokalt ansatte og en sterk markedsposisjon i flere markedssegmenter. Viktige satsingsområder er akvakultur, olje og gass, transport, næringsbygg og bolig.

Vår nettilkoblede teknologi preger industrien, forandrer byer og beriker liv.