Ny IP66 brannklassifisert service- og sikkerhetsbryter fra Schneider Electric

Den nye IP66 brannklassifiserte service- og sikkerhetsbryteren, Compact INS 200A – 3P fra Schneider Electric er spesifikt utviklet for veitunneler og tilpasset tøffe applikasjoner.

Den nylig lanserte service- og sikkerhetsbryteren har allerede rukket å bli populær på det norske markedet. Det er allerede solgt 94 brytere til tunnelprosjekt på Vestlandet. Ytterligere behov forventes i forbindelse med de mange veitunnelprosjektene som er planlagt i Norge.

Behov på det norske markedet
- Vi registrerte et behov for brannsikre lastbrytere på det norske markedet. Derfor har vi utviklet den nye service- og sikkerhetsbryteren med særlig tanke på norske veitunnel-prosjekter, sier produktsjef Lasse Baugerud.

Bryteren leveres i IP66-kapsling med IK10 mekanisk holdfasthet, den er støvtett og spylesikker ved høyt trykk og oppfyller EU-sikkerhetsregulativene for veitunneler samt kravene i Statens Vegvesens Håndbok N500 til brannklassifisering.

Testet og godkjent i henhold til europeiske brannforskrifter
Lastbryteren er testet og godkjent i tredjepartslaboratorium for F200 og F300 branntest, i henhold til «European Fire Regulation» EN12101-3:20002 (F200: 200 °C i to timer, F300: 300°C i en time).

Service- og sikkerhetsbryteren fra Schneider Electric er spesielt egnet for ventilasjons- og brannvifteapplikasjoner i veitunneler, men passer også til andre applikasjoner hvor det er krav/behov for høy IP-grad.Bryteren leveres i to varianter: i standard stålkapsling og isyrefast 316L stålkapsling.

For mer informasjon:

Kontakt:
Kundesenter: 23 19 12 00. kundesenter.no@schneider-electric.com.

• tunnel
  • tunnelbryter
  • lastbryter
  • servicebryter
  • sikkerhet
  • energistyring
  • energy
  • energieffektivitet

Med global tilstedeværelse i mer enn 100 land er Schneider Electric den ledende aktøren innen energistyring - mellomspenning, lavspenning, sikker strømforsyning og automasjonssystemer. Vi tilbyr integrerte løsninger som sikrer effektivitet ved å kombinere energi, automatisering og programvare. Med vår åpne plattform samarbeider vi med et stort nettverk av partnere, systemintegratorer og utviklere i vårt verdensomspennende økosystem. Dette for å levere det beste innen sanntidskontroll og operativ effektivitet. Vi tror at dyktige medarbeidere og partnere gjør Schneider Electric til et fremragende selskap. Vi tror også at vår forpliktelse til innovasjon, mangfold og bærekraft sikrer at «Life is On», overalt, for alle og i hvert øyeblikk.

www.schneider-electric.no.

På Twitter: @energieffektiv