Schüco Partner Bolseth Glass AS er godt i gang med Kunst- og designhøyskolen i Bergen

Blogginnlegg   •   feb 06, 2016 19:15 CET

Schüco Partner Bolseth Glass AS monterer spesialkontruert elementfasade

Kunst- og designhøgskolen i Bergen samarbeider med Statsbygg og Kunnskapsdepartementet om å samlokalisere alle KHiB sine funksjoner i Møllendal. Antatt innflytning er mai 2017. Fra januar til midten april 2016 monterer og ferdigstiller Statsbygg og Schüco Partner Bolseth Glass AS fasaden på det nye bygget. Arkitektkontoret Snøhetta har valgt aluminium til fasaden, noe som vil gi bygget en unik karakter. Kostnadsestimat: ca 1 milliard pr. mars 2014. KHiBs nybygg blir det første Snøhetta-bygget i Bergen. Det blir også det nest største kulturbygget i Bergen etter Grieghallen. Les mer om prosjektet her

Spesialkonstruert elementfasade

Elementfasader har den fordelen at de produseres ferdig under tak og enkelt kan henges på plass på byggeplassen. Les mer om elementfasader her.

Bolseth Glass AS er en erfaren fasadeentreprenør med stor erfaring innen spesialkonstruerte fasader. Du kan lese mer om spesialkonstruerte fasader her.

Du kan også følge prosjektets fremgang her.

Foto:

Hans Thomas Holm/Statsbygg