Kebo Glass AS blir Premium Partner

Nyhet   •   jan 23, 2018 10:53 CET

Kebo Glass AS deltok på fjorårets samling i Larvik og ble overbevist om at et samarbeid lønner seg. Foto: Harald Aase

Kebo Glass fra Bergen er Schücos femte Premium Partner i Norge – et kompetansenettverk som skal heve kvaliteten i leveranser mot både boligmarkedet og prosjektmarkedet.

Kebo Glass ble stiftet i 2003 og het opprinnelig Bergen Glass og Fasade AS. Fasadeentreprenøren har i dag 25 ansatte og en omsetning på nærmere 33 millioner kroner. Kebo har vært en produsent av vinduer, dører og fasader fra Schüco fra starten av og for to år siden flyttet de inn i nye og større lokaler i Blomsterdalen. Kebo har god erfaring fra prosjektmarkedet med alt fra små til mellomstore leveranser i referanseboken. I tillegg leverer bedriften mye til boliger.

-Vi har i mange år levert alt fra enkle skyvedører og foldedører til totalleveranser til premium boligmarkedet og opplever at dette er et godt marked å være i så lenge vi gjør ting riktig første gang, sier Birte Berg-Olsen fra Kebo Glass. – Det er viktig å forstå markedet og kunden, slik at vi kjenner forventningene og kan skape verdi på de riktige stedene i kundens kjøpsprosess. En privatkunde har jo helt andre forventninger enn for eksempel en byggentreprenør! Boligmarkedet kan være vanskelig å leve av, hvis man håndterer det feil, mener Berg-Olsen.

Et kompetansenettverk
-Schüco Premium Partner legger til rette for erfaringsutveksling mellom partnerne og fungerer som en læringsplattform, sier Hanne Sofie Flem Bjørkestøl i Schüco. Nettverket har i de siste årene fokusert på boligmarkedet, siden dette krever en helt annen tilnærming og strategi enn prosjektmarkedet.

-Målet er å skape en lønnsom drift for partnerne, bygge opp et bærekraftig marked vi alle kan leve av i fremtiden og samtidig ha fornøyde privatkunder som sitter igjen med et godt inntrykk av vår leveranse og merkevare, sier Bjørkestøl. Fokuset ligger mye på å levere kvalitet i både i det fysiske produktet, men også i servicen rundt dette.

-Dette går mye på hvordan vi kommuniserer og informerer, hvordan de interne prosessene og rutinene håndteres og hvordan bedriften fremstår mot kunde og marked. Disse punktene gjelder like godt for prosjekt, som for privatmarked, ifølge Bjørkestøl.

Verdifull kunnskap
-Vi ser at Premium Partner-nettverket gir oss verdifull kunnskap og nyttige tips om hvordan vi skal utvikle oss videre – både mot privatmarkedet og prosjektmarkedet, avslutter Birte fra Kebo.

Til våren treffes Premium Partner Elverhøy Aluminium og Glass AS, Straumsheim Glass og Fasade AS, Aluminium Fasader AS, Farstad Aluminium AS og Kebo Glass AS til den årlige samlingen – denne gang i Bergen.