Arkitekter strømmer på til læring av KHiB - Thursday AfterWork i Oslo

Pressemelding   •   feb 08, 2017 14:49 CET

Schüco er medarrangør på Thursday AfterWork

Kunst- og designhøgskolen i Bergen (KHIB) nærmer seg ferdigstillelse, et bygg som har gitt både Statsbygg og arkitekten verdifulle erfaringer i temaer som LEAN-tankegang, systematisk ferdigstillelse og i bruken av BIM. Disse erfaringene deler de med arkitekter, byggentreprenører og andre aktørerpå arrangementet Thursday AfterWork den 16. februar i Oslo, arrangert av 11 ledende leverandører i Norge.

Snøhetta realiserer sitt første prosjekt i Bergen, en bygning som blir unik i internasjonal sammenheng. Hvordan har arkitekten løst oppgaven med å skape et bygg som svarer til høgskolens behov og samtidig er en betydelig bidragsyter til den nye bydelen Møllendal og hva forventer en byggherre av arkitekter og entreprenører i forhold til gjennomføring av LEAN- og BIM-prosjekter?

Sammen med ti andre ledende leverandører i byggebransjen inviterer vi til Thursday AfterWork, for å få svar på de ovenfor nevnte spørsmålene, sier markedssjef i Schüco Norge Hanne Sofie Flem Bjørkestøl. Over hundre arkitekter, totalentreprenører og byggherrer har meldt seg på arrangementet allerede, noe som igjen bekrefter at dette temaet er hett. I Fora Forms lokaler i Pilestredet legges det til rette for en lærerik kveld med bransjemingling, forfriskninger og levendemusikk.

Mer informasjon og påmelding her

Schüco Systemløsninger for vinduer, dører og fasader

I samarbeid med sitt globale nettverk av aluminium-, stål- og PVC-produsenter, samt arkitekter, entreprenører og investorer, realiserer Schüco bærekraftige klimaskall med fokus på mennesker og deres behov. Dette i harmoni med natur og teknologi. Schücos fasade-, dør- og vindusløsninger oppfyller de høyeste krav til design, komfort og sikkerhet. Samtidig reduseres utslipp av CO2gjennom økt energieffektivitet, og derved spares de naturlige ressursene. Selskapet leverer målgruppeorienterte produkter til nybygg og modernisering, som er designet for å oppfylle brukerens individuelle behov i alle klimasoner. Schücos rådgivere står klar med den beste service i alle byggeprosessenes faser. Med 4.630 ansatte og 12.000 samarbeidspartnere er Schüco representert i mer enn 80 land og oppnådde i 2015 en omsetning på 1,430 milliarder euro. Finn mer informasjon på www.schueco.no