Farstad Glass & Aluminium AS vant «Årets bolig 2015»

Pressemelding   •   jan 08, 2016 06:45 CET

Hvert år trekker Schüco Norge en vinner av «Årets bolig» blant Schüco Premium Partner-medlemmer. Den boligen som vinner er Schücos favoritt når det gjelder arkitektur, produktvalg og leveranseprosess. Denne gangen gikk prisen til Farstad Glass & Aluminium AS og boligen «Revheim», tegnet av arkitekt Tommie Wilhelmsen.

Schüco Premium Partner Farstad Glass & Aluminium AS holder til i Ålgård, like utenfor Stavanger og stod for leveransen av vinduer, skyve- og foldedører til «Revheim». Bedriften er en av de faste samarbeidspartnerne til arkitekt Tommie Wilhelmsen. «Vi kan tilby det profilsystemet arkitekt og byggherre ønsker seg og det er vi glade for», sier daglig leder Bjørn Braadland. Bedriften har lang erfaring med leveranser til boliger og tar gjerne på seg krevende oppdrag til privatmarkedet. «Etter at vi begynte å produsere foldedører fra Schüco, er det blitt favorittproduktet. Vi har levert mer enn 30 bare det siste året og antallet øker fra år til år». Ole Sæland, prosjektansvarlig hos Farstad, mener at foldedører generelt sliter med et dårlig rykte. Han mener produktet forbindes med dårlige egenskaper og kvalitet. «Men når vi tar kunden med inn i produksjonen og viser dem hva en Schüco foldedør er, så er det den de bestiller», sier Ole og ler. «Ingenting kan måle seg med Schüco sin foldedør. Markedets beste», legger han til.

Farstad Glass og Aluminium AS leverer med sine 10 ansatte systemer til praktfulle prosjekter. De jobber for å yte det lille ekstra som slike eneboliger krever. «Boligen er byggherrens stolthet og produktene og eiendommen må håndteres med silkehansker», sier Ole. Med egne montører beholder bedriften kontrollen over kvalitet og kompetanse på byggeplass.

I tillegg til å ha spesialisert seg på Schücos foldedører, leverer Farstad en rekke vinterhager i systemet Schüco CMC 50. «Vi opplever en økende etterspørsel etter fullisolerte vinterhager, hvor byggherre ønsker å ha en følelse av å være ute hele året – uansett vær», sier Braadland. Han er veldig fornøyd med at Schüco kan tilby et komplett system med innebygd drenering og muligheter for problemfritt å kunne implementere vinduer, dører og skyvesystemer. «Det fjerner usikkerhet og problematiske grensesnitt, samtidig som kalkulasjonen blir korrekt», sier Sæland.

Tekst: Hanne Sofie Flem

Foto: Wilhelmsen Arkitektur AS