Panorama design med smale profiler: Schüco skyvesystem ASS 77 PD.HI

Pressemelding   •   sep 08, 2014 13:46 CEST

Skyvedører får rommet til å flomme over av lys, viser fram den attraktive utsikten og gir huset et dristig uttrykk. Det nye Schüco ASS 77 PD.HI skyvedør systemet (Aluminium Sliding System, 77 mm profildybde, Panorama Design, High Insulation) står for førsteklasses isolasjon og maksimalt utsyn og komfort. Systemet er vinner av GOLD iF produktdesign prisen 2012 og 'best of the best' reddot design prisen 2012. Det imponerende panorama designet oppnås ved bruk av slanke profiler i den overlappende delen og ved å skjule den ytre karmen i bygningskroppen.

Det nye Schüco ASS 77 PD.HI skyvedør-systemet tillater svært smale profilbredder i midtseksjonen, helt ned til 30 mm. Høydepunktet er likevel rammen, som kan skjules på tre sider ved hjelp av den nye mekatroniske beslagsteknologien. Dette betyr at utsikten kan nytes gjennom store glassvegger uten at den forstyrres av brede profiler.

Schüco ASS 77 PD.HI tillater en isoleringsverdi på Uw = 1.0 W/m2K. Den vriderløse panoramadøra kan åpnes, stenges og låses ved å bruke et kontrollpanel montert på vegg eller fjernkontroll. Det er også mulig å integrere adgangskontroll ved hjelp av fingeravtrykk i rammen på utsiden av konstruksjonen. På denne måten kan utvalgte personer alltid ha tilgang til huset når døra er stengt.

Et nytt skjult styrings- og låsesystem er integrert i profilen og kan bevege rammevekt på opp til 500 kg raskt og nærmest lydløst. Rammen tar glasstykkelser på opp til 60 mm. De glir på innovative skinner som sammen med terskelen er senket ned i gulvet for å gi terskelfri adgang. Maksimal rammebredde og –høyde er 3200 x 3500 mm. Det finnes ulike åpningstyper basert på en ytre karm med dobbel skinne.