Schüco på Europas største byggemesse BAU 2017

Pressemelding   •   okt 27, 2016 07:30 CEST

Schüco på BAU 2015

BAU 2017 i München arrangeres under mottoet „Framtiden for byggeindustrien“. Vår paviljong i hall B1 på stand 301 skal vise hvordan Schüco tar tak i dette temaet. Selskapet presenterer målrettede løsninger for arkitekter, produsenter og investorer, som strekker seg langt forbi energieffektiv og designorientert systemteknikk. Dette inkluderer også digital teknologi for alle planleggings-, produksjons- og monteringsprosesser. Schüco Norge arrangerer tur til messen fra 19. til 22. januar og inviterer alle sine partnere med på en spennende reise til München.

Se Schüco på BAU i 2015

Kravene til moderne bygningsfasader er stadig i utvikling.
Ved å holde en tett dialog med vårt nettverk av arkitekter, produsenter og investorer i alle faser av byggeprosessen, samler vi erfaringer som innarbeides i produkt- og serviceutviklingen. Dette påvirker naturligvis messestanden på BAU. Schüco fokuserer ikke bare på de rene produktene og servicen, samt mediatekturen ved utviklingen av standen, men også på den enkelte dialogpartners behov.

Mens nye og kjente systemer for hele bygningsfasaden blir presentert i separate produktlaboratorier, retter Schücos temastudioer fokuset mot innovative løsninger for hele bygningsfasaden på tvers av produktgruppene. Her knytter vi Schücos produkter, service og informasjon sammen – skreddersydd for arkitekter, produsenter og investorer.

Sikker planlegging for arkitekter uten at det går utover utformingen
Arkitekter som ønsker designfrihet, men samtidig en trygg planlegging, vil få oppleve en slank og kompatibel systemteknikk i aluminium og PVC. I tillegg vil de bli kjent med den nye fleksible tekstilfasaden FACID, som en allsidig og bærekraftig bekledning av fasaden. Med FACID kan byggets design, når som helst, raskt og effektivt, tilpasse seg endrede krav uten funksjonelle begrensninger. Schüco viser også frem konsulenttjenester og programvareløsninger for arkitekter, som bidrar til en omfattende digitalisering og dermed sikrere planlegging av hele design- og planprosessen.

Effektiv produksjon og montering for produsenter
En enkel, sikker og ikke minst rask produksjon og montering øker produktiviteten og er hva produsentene ønsker seg. På BAU viser Schüco hvordan produksjonsprosessene fra planlegging via produksjon i verkstedet til montering på byggeplass lar seg optimalisere. Et eksempel er den nye brann- og røyksikringsplattformen i 90 eller 76 mm byggedybde. Den unike profilgeometrien gjør at beslag monteres uten fresing og nesten uten verktøy. Dette åpner for at også beslagsdeler kan byttes ut i løpet av produktets levetid med minimal innsats.

Sikkerhet og design for investorer
Bærekraftige, sikre og økonomiske bygg med individuell design er de faktorene som teller for eiendomsutviklere og investorer. For denne målgruppen viser Schüco i München holdbare og bærekraftige produkter i høy kvalitet – for vellykkede prosjekter med den beste „Return on Investment“. Eksempler på dette er Schüco fasaden FWS 50.SI og vinduet AWS 75.SI+, som er sertifisert i sølv i henhold til den gjeldende C2C-standarden fra det amerikanske „Cradle-to-Cradle Products Innovation Institut“.

Interessert i å bli med oss på tur til München? Send oss mail på norge@schueco.com og få din personlige invitasjon tilsendt.

Meld deg på arrangementet på Facebook og få jevnlig oppdatering og informasjon om BAU 2017.

Schüco Systemløsninger for vinduer, dører og fasader

I samarbeid med sitt globale nettverk av aluminium-, stål- og PVC-produsenter, samt arkitekter, entreprenører og investorer, realiserer Schüco bærekraftige klimaskall med fokus på mennesker og deres behov. Dette i harmoni med natur og teknologi. Schücos fasade-, dør- og vindusløsninger oppfyller de høyeste krav til design, komfort og sikkerhet. Samtidig reduseres utslipp av CO2gjennom økt energieffektivitet, og derved spares de naturlige ressursene. Selskapet leverer målgruppeorienterte produkter til nybygg og modernisering, som er designet for å oppfylle brukerens individuelle behov i alle klimasoner. Schücos rådgivere står klar med den beste service i alle byggeprosessenes faser. Med 4.630 ansatte og 12.000 samarbeidspartnere er Schüco representert i mer enn 80 land og oppnådde i 2015 en omsetning på 1,430 milliarder euro. Finn mer informasjon på www.schueco.no