Selvaag Eiendom kjøper praktbygg i Kvadraturen

Pressemelding   •   mar 05, 2019 07:30 CET

Selvaag Eiendom har kjøpt Dronningens gate 13 i Kvadraturen.

Selvaag Eiendom kjøper Dronningens gate 13 i Kvadraturen i Oslo fra Ragde Eiendom.

- Når Selvaag Eiendom jakter på nye spennende investeringer, er Kvadraturen et av de mest attraktive områdene i Oslo. Dette er en strategisk viktig investering for Selvaag Eiendom, og eiendommen passer godt inn i vår porteføljestrategi. Vi har et langsiktig perspektiv i alt vi foretar oss, og vi ønsker å bidra til videre utvikling også i Kvadraturen. Dronningens gate 13 ligger godt plassert i området, og vi ser fram til å overta denne prakteiendommen, sier administrerende direktør Cecilie Martinsen i Selvaag Eiendom.

Det er Edgar Haugens Ragde Eiendom som selger eiendommen. Union Norsk Næringsmegling har vært transaksjonsrådgiver for Selvaag Eiendom, mens Advokatfirmaet Haavind har vært juridisk rådgiver. Kjøpesummen er ikke offentlig.

16 000 kvadratmeter

Bygården har vært i bybildet siden 1880, men har røtter tilbake til 1643. Eiendommens areal er på 16 000 kvadratmeter fordelt over 7 etasjer og kjeller. Riksantikvaren er største leietaker.

- For Selvaag Eiendom er det svært viktig at vi har tilfredse kunder, og det første vi skal gjøre nå er å sikre at leietakerne som er i bygget opplever dette som en god stafettveksling. Vi har gjort oss noen tanker om hvordan eiendommen på sikt kan videreutvikles, og det er naturlig at vi ser nærmere på mulighetene som ligger i eiendommen, sier Cecilie Martinsen.

Selvaag Eiendom utvikler, drifter og leier ut næringslokaler i Stor-Oslo. Det er vi som står bak blant annet Tjuvholmen, Løren og eiendomsteknologisenteret Madserud Gård. Les mer: www.selvaageiendom.no

Kommentarer (0)

Kommentar