Pär Nordlander ny CFO i Semantix

Pressemelding   •   nov 11, 2016 08:00 CET

Pär Nordlander ny CFO i Semantix

Semantix har i løpet av de siste fem årene hatt en vekstrate på ca. 20 % per år. Selskapet tar nå neste skritt i ekspansjonen og ansetter Pär Nordlander som ny CFO. Pär kommer til å inngå i konsernledelsen og rapportere til adm.dir.

– Ansettelsen er et ledd i vårt arbeid med å styrke den strategiske styringen i Semantix. Det er en viktig del av vår ambisjon om å befeste posisjonen som Nordens største og ledende språkselskap. Pärs kunnskaper når det gjelder økonomisk styring, hans strategiske evner og positive arbeidsmåte er veldig verdifullt for oss i det fortsatte utviklingsarbeid i konsernet. Jeg er veldig fornøyd med denne rekrutteringen, og ser frem til Pärs deltakelse i vår fortsatte reise som Nordens ledende språkselskap, sier adm.dir. Anders Uddfors i Semantix.

Pär kommer fra LRF Media AB der han i dag er CFO og viseadministrerende direktør. Før han ble ansatt i LRF Media hadde han en rekke ledende stillinger innen bedriftsledelse og økonomistyring, blant annet som sjefscontroller på SJ AB, CFO og viseadministrerende direktør på Atodia AB og CFO på Cision Northen Europe.

– Jeg ser frem til å bli en del av Semantix. Selskapet har et sterkt varemerke, en markedsledende posisjon og en tydelig strategi for vekst og ekspansjon. Jeg håper at jeg skal kunne bidra på en god måte til Semantix’ fortsatte utvikling og fremgang, sier Pär Nordlander.

Pär Nordlander tiltrer stillingen i midten av februar 2017.

For informasjon

Anders Uddfors, +46 (0) 70 377 48 04, anders.uddfors@semantix.se

Semantix er Nordens ledende språkbedrift med tjenester innenfor oversetting, språkopplæring og tolking. Selskapet har et nettverk av 7000 oversettere, tolker og språkkonsulenter og tilbyr språktjenester på alle språk. Semantix har seks kontorer i Sverige, to i Norge og fire i Finland. Semantix eies av private equity-selskapet Segulah.