Semantix er verdens største leverandør av fremmøtetolkingstjenester

Pressemelding   •   sep 08, 2016 14:00 CEST

Semantix er verdens største leverandør av fremmøtetolkingstjenester

I årets utgave av Common Sense Advisorys globale rangering av leverandører av tolketjenester er Semantix på førsteplass.

Fremmøtetolking er et stort segment i det globale markedet for språktjenester. Undersøkelsen til Common Sense Advisory viser at Semantix’ fremmøtetolkingstjeneste rangeres på topp av de 20 største språktjenesteleverandørene i verden.

– For oss er det selvfølgelig bra å få en slik bekreftelse. Men det viktigste er tross alt at vi kan levere fremmøtetolking til alle som trenger det. Vi bruker store ressurser både på å rekruttere tolker og på å få tolkenes tid til å rekke til så mange oppdrag som mulig gjennom utvikling av digitale hjelpemidler som forenkler tolkenes hverdag, sier administrerende direktør i Semantix, Anders Uddfors.

Mer informasjon

Anders Uddfors, adm.dir. og konsernsjef, tlf.: +46 8-506 225 50, anders.uddfors@semantix.se
Maria Balsam, salgs- og markedssjef, tlf.: +46 769-49 43 43, maria.balsam@semantix.se

Semantix er Nordens ledende språkbedrift med tjenester innenfor oversetting, språkopplæring og tolking. Selskapet har et nettverk av 7000 oversettere, tolker og språkkonsulenter og tilbyr språktjenester på alle språk. Semantix har seks kontorer i Sverige, to i Norge og fire i Finland. Semantix eies av private equity-selskapet Segulah.