Semantix finansierer bygging av skole i Pakistan

Pressemelding   •   feb 14, 2013 08:11 CET

Semantix støtter Plan i deres arbeid med å bygge en skole for både jenter og gutter i Bari Imam. Barna i slummen er ekstra sårbare, og det finnes i dag ingen skolebygning for de yngste barna.

–  Det er naturlig for oss å støtte barns utdanning. Siden Semantix arbeider med kommunikasjon på mange måter, er bidrag til barns mulighet til utdanning spesielt viktig for oss. Plan er en internasjonalt anerkjent organisasjon som driver bistandsarbeid for og sammen med barn i fattige land, og vi jobber tett sammen med dem på dette prosjektet. Samarbeidet med Plan er en del av vårt samfunnsansvarsarbeid inneværende år, sier Pernilla Lindström, personalsjef i Semantix.

Bari Imam er et av de største slumområdene i utkanten av Islamabad, hovedstaden i Pakistan. Her bor det tre tusen familier, hvorav mer enn halvparten lever under fattigdomsgrensen. 61 prosent av de voksne er analfabeter, og 33 prosent av barna går ikke på skole.

Pernilla Lindström, personalsjef
+46(0)8 506 22 531, +46 (0)73 982 09 59, pernilla.lindstrom@semantix.se

Anders Uddfors, administrerende direktør og konsernsjef
+46(0)8 506 225 55, anders.uddfors@semantix.se

Semantix er Nordens ledende språkbedrift med tjenester innenfor oversetting, skriving, språkopplæring og tolking. Selskapet har et nettverk av 6 500 oversettere, tolker og språkkonsulenter og tilbyr språktjenester på alle språk. Semantix har seks kontorer i Sverige, tre i Norge og fire i Finland. Semantix eies av private equity-selskapet Litorina.