Semantix lanserer ny, digital plattform for raskere bestilling av tolk

Pressemelding   •   apr 11, 2018 09:00 CEST

For å møte tolkekundenes etterspørsel etter brukervennlige nettløsninger lanserer Semantix nå markedets raskeste bestillingssystem som kontakter tolken og bestiller oppdraget i sanntid uten at kunden trenger å logge på.

Som et ledd i Semantix’ digitale strategi med fokus på brukervennlige, digitale løsninger, lanserer Semantix nå en helt ny plattform for bestilling av tolk. Kundene kan nå bestille tolk i sanntid uten å logge på. Plattformen er digital og fullstendig automatisert. Systemet kontakter tolken automatisk og oppdraget bestilles direkte. Dette kan gjøres når som helst, hele døgnet.

– Kundene våre ønsker at det skal være enkelt å bestille tolk. Det skal være raskt og digitalt. Derfor har vi i løpet av noen måneder utviklet markedets raskeste løsning, sier Elisabeth Cardoso da Silva, Head of Interpreting hos Semantix.

Fordelen med den nye bestillingstjenesten er at kunden slipper å logge på for å bestille tolk. Bestillingen kan gjøres fra nettbrett, mobil eller datamaskin, og det tar bare noen få minutter.

– For oss er det viktig å imøtekomme kundenes behov, som i dette tilfellet er å kunne bestille tolk raskere. Det skal være raskt, i sanntid og ikke minst enkelt. Det er gøy at vi nå får muligheten til å tilby en enda bedre løsning for dette, avslutter Elisabeth Cardoso da Silva.

Semantix er Nordens største språkselskap og har levert tolking, oversetting og avanserte språkløsninger til offentlig sektor og private selskaper i over 50 år. Semantix omsetter for ca. 900 millioner svenske kroner og arbeider i henhold til ISO 9001:2015. Konsernet har kontorer i Sverige, Danmark, Norge og Finland og representasjon i Kina, Chile og Spania. Semantix har ca. 400 ansatte og et omfattende nettverk av tusenvis av språkspesialister over hele verden. Semantix er majoritetseid av private equity-fondet Segulah V L.P.

Mer informasjon: www.semantix.no.