Semantix nok en gang rangert som Nordens største språkbedrift

Pressemelding   •   jun 05, 2013 11:31 CEST

Common Sense Advisory har rangert Semantix som nummer én i Norden og nummer atten i
verden. Det skjer i en årlig rapport over de hundre største leverandørene av
oversettings-, lokaliserings- og tolketjenester.

Common Sense Advisory måler markedet ut fra bokførte inntekter for 2012 og legger fram en prognose for de neste fem årene. Semantix har vært rangert som den største språkbedriften i Norden og en av de 20 største i verden helt siden målingene startet.

– At vi er størst i Norden og også store i et globalt perspektiv, har stor verdi for kundene. Vi har det største nettverket av språkkonsulenter og kan dermed gi kundene oversettelser og tolking tilpasset den enkelte bransjen. Vi har dessuten ressurser til å kjøpe inn og utvikle det siste nye innen teknologi. Dermed kan vi også bli enda mer effektive, sier Anders Uddfors, som er administrerende direktør og konsernsjef for Semantix.

Les mer om Common Sense Advisorys rangering og om språktjenestemarkedet her.

Trond Høivik administrerende direktør
+47 95 23 0 68, trond.hoivik@semantix.no

Annika Lissjos, markedssjef
+46 (0)8 506 225 42, +46 (0)70 770 52 52, annika.lissjos@semantix.se

Semantix er Nordens ledende språkbedrift med tjenester innenfor oversetting, skriving, språkopplæring og tolking. Selskapet har et nettverk av 6 500 oversettere, tolker og språkkonsulenter og tilbyr språktjenester på alle språk. Semantix har seks kontorer i Sverige, to i Norge og fire i Finland. Semantix eies av private equity-selskapet Litorina.