Terje Rogne Myklebust tiltrer som daglig leder for Semantix i Norge

Pressemelding   •   nov 23, 2016 07:54 CET

Terje Rogne Myklebust, daglig leder for Semantix i Norge

Semantix ekspanderer og ansetter nå Terje Rogne Myklebust som daglig leder for Semantix i Norge. Han har nylig jobbet i Myklebust Consulting, der han var grunnlegger og partner.

–Terje har en naturlig drivkraft og bred erfaring fra ledelse av virksomheter innen tjenestesalg. Dette og hans åpne personlighet gjør at vi er veldig fornøyde med rekrutteringen, sier administrerende direktør i Semantix, Anders Uddfors.

Terje har blant annet hatt ledende stillinger som Commercial Director i Allkopi AS, Vice President Sales and Marketing i Arcus AS og Marketing Director i Weifa AS.

– Det er med stort engasjement jeg takker ja til å bli daglig leder i Semantix AS. Å få selskapet til å vokse er en svært spennende utfordring. Det å få overordnet driftsansvar kombinert med å trekke på min strategiske og kommersielle erfaring, har vært viktig for valget jeg nå har tatt. Jeg har stor respekt for det arbeidet og de resultatene som medarbeidere og ledere har skapt de siste årene. Jeg ser frem til å utvikle selskapet videre sammen med dere, sier Terje Rogne Myklebust.

Terje tiltrer stillingen 2. januar 2017.

Anders Uddfors, +46 70 377 48 04, anders.uddfors@semantix.se

Semantix er Nordens ledende språkbedrift med tjenester innenfor oversetting, språkopplæring og tolking. Selskapet har et nettverk av 7000 oversettere, tolker og språkkonsulenter og tilbyr språktjenester på alle språk. Semantix har seks kontorer i Sverige, to i Norge og fire i Finland. Semantix eies av private equity-selskapet Segulah.