Bestilling av skireiser tar fart i august

Pressemelding   •   aug 18, 2015 10:03 CEST

Tilhører du også de skifantaster som lengter etter gnistrende snø, strålende sol og nypiste bakker? Nå er det på tide å tenke på vinterens skireise.

Samtidig som sommerferien går mot slutten begynner bestillingene av vinterens skireiser. Det er tydelig at overgangen fra ferietid til hverdagen har fått Sembos kunder til å begynne å tenke på neste ferie. Mange har allerede planer for høstferien, og så er det vinterferien som står for tur.

-Vi vet at det er stor forespørsel på skireiser, spesielt til Østerrike, Frankrike og Italia, sier Aud J. Bengtsson, markedsansvarlig for Sembo Norge. Som vanlig er det vinterferien som bestilles tidlig, og våre familieleiligheter er de som selges først.

Sembo ser at salget økes blant de mest populære stedene i Alpene. Tre av disse er italienske Livigno, franske Chamonix og Zell am See i Østerrike. Disse er familievennlige steder men tilbyr også tøffere skikjøring for fantastene! Også de norske stedene som Norefjell og Hafjell er populære.

-De beste rabattene finner du alltid i begynnelsen og på slutten av sesongen. Og har du mulighet til å velge desember, januar eller mars finnes det mange alternativ å velge mellom og veldig bra priser, fortsetter Aud.

Som vanlig hos Sembo kan kundene bestille kun overnatting, eller om du vil legge til fergebilletter og ta bilen på skiferien. Sembo tilbyr også flybilletter fra alle skandinaviske flyplasser, som du enkelt kombinerer med f.eks en leiebil.

Sembo er et av selskapene i Stena Line Travel Group. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007. Sembos forretningside er at kunden selv setter sammen ferien ved å velge fly, ferge eller leiebil, hotell, hus eller leilighet, og lengde på ferien. Dette gir fleksible ferier som passer dagens reisende, og Sembo er eneste tilbyder av denne ferieformen i Norge. Stena Line Travel Group har 50 ansatte og hovedkontoret til Sembo og Stena Line Travel Group ligger i Helsingborg, Sverige. www.sembo.no