​Danmark er årets feriemål i 2016

Pressemelding   •   mai 16, 2016 15:00 CEST

Danmark har alltid vært populært blant nordmenn og slik er det i år også. Sembo har hittil mer enn 30% økning i antall bestillinger til Danmark, og det er LEGOLAND® som er det store trekkplastret. Til Billund og de nærliggende tettstedene er det hele 45% flere bestillinger så langt sammenlignet med 2015.

LEGOLANDs® markedsansvarlige i Norge, Ole Petter Diseth, sier at "LEGOLAND® er en del av den norske barneoppdragelsen", og det er mye i det. Mange i foreldregenerasjonen har vært i LEGOLAND® som små, og de vil nå gi videre gode barndomsminner til sine egne barn. I tillegg er LEGOLANDs® store satsning med Ninjago® som årets nyhet, med på å lokke flere barnefamilier til Jylland.

Det er ikke bare fornøyelsesparkene som lokker. Sembo ser også en økning på bestillinger til byene København, Aalborg og Århus. Spesielt Aalborg har fått en oppsving i 2016 og både nærheten til fergeleiene og at byen har egen flyplass, gjør det enkelt å komme til Aalborg fra Norge.

- Det ser ut som om Danmark er årets feriemål, sier Aud J. Bengtsson, markeds- og kommunikasjonsansvarlig i Sembo. Det som er så bra med Danmark er at det er et helårs-reisemål. På sommeren er det mange barnefamilier som reiser, og vi ser også en økende trend i at stadig flere drar på våren og høsten. Dessuten er julemarkedene og juleshoppingen alltid attraktivt i november og desember.
- Vi har allerede nå i begynnelsen av mai, fått bestillinger til København, Aalborg og Århus i desember, fortsetter Aud J. Bengtsson.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Aud J. Bengtsson, Marketing & Communications Manager , + 46 (0)76 653 36 89

aud.bengtsson@sembo.no

Sembo er et av selskapene i Stena Line Travel Group. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007. Sembos forretningside er at kunden selv setter sammen ferien ved å velge fly, ferge eller leiebil, hotell, hus eller leilighet, og lengde på ferien. Dette gir fleksible ferier som passer dagens reisende, og Sembo er eneste tilbyder av denne ferieformen i Norge. Stena Line Travel Group har 50 ansatte og hovedkontoret til Sembo og Stena Line Travel Group ligger i Helsingborg, Sverige. www.sembo.no