Feriehus med eget basseng er årets trend

Pressemelding   •   jan 22, 2016 15:55 CET

Utleie av feriehus og ferieleiligheter er et marked som vokser i Sør-Europa. Det blir mer og mer populært blant nordmenn å bestille en leilighet eller et feriehus i stedet for det tradisjonelle hotellrommet eller charterferien. Hos reisearrangøren Sembo har kunder i mer enn 25 år kunne bestille feriehus, og årets trend er feriehus med eget basseng.

For sommeren 2016 er allerede mange hus utleid og etterspørselen er større enn noen gang. Det er først og fremst hus i Kroatia, Italia, Spania og Frankrike som bestilles, og de fleste ønsker feriehus med eget basseng.

-Vi har mer enn fordoblet bestillingen av antall uker i Kroatia hittil i år, sammenlignet med i fjor på samme tid, og etterspørselen fortsetter, sier Aud J. Bengtsson, markedsansvarlig i Sembo.

I et feriehus kan en ofte bo flere familier eller generasjoner , og det har blitt mer og mer populært å reise sammen. Å ta med dine, mine og våre barn og besteforeldrene, gir alle en mulighet til å møtes.

-Med et feriehus har du ofte en egen terrasse som du kan ligge å sole deg på, et eget basseng å dykke i, og et eget kjøkken hvor du ordner maten som er innkjøpt på det lokale markedet. Du kommer nærmere lokalsamfunnet i et feriehus. Å leie et feriehus synes jeg er et fantastisk alternativ for sommerens ferie, fortsetter Aud.

Sembos 10 mest populære feriehus:

1. Lagrange Prestige Domaine De Fayence, Mandelieu, Frankrike
  2. Valeah Ii - Marbella, Spania
  3. Feriehus - Fornalutx, Mallorca
  4. Lagrange Prestige Le Carré Beauchêne, Sainte-Maxime, Frankrike
  5. Villa Robinson, Øya Brac, Kroatia
  6. Feriehus - Tourettes-Levens, den franske Rivieraen
  7. Aznive - Carrara, Toscanske badebyer, Italia
  8. Domaine Les Peyroues - Mougins, den franske Rivieraen
  9. Feriehus - Split-Kucine, Kroatia
  10. Feriehus - Dubrovnik-Mocici, Kroatia

For mer informasjon eller bilder, vennligst kontakt: