Mallorcas comeback - øker med 400 prosent

Pressemelding   •   nov 02, 2011 22:00 CET

Mallorca har siden starten på 60-tallet vært ferieøya nummer en for mange. Faktisk for så mange at vi på 1990-tallet ikke lengre ville dra dit. Nå er imidlertid trenden en annen, og Sembo opplever en renessanse for den spanske øya. Hittil har salget av Mallorca-reiser for sommeren 2012 økt med 400 prosent sammenlignet med 2011.

Mallorca ble på 1980-tallet forbundet med grisefester og sangria, og applausen til passasjerene runget når flyene landet i Palma. Etter en kraftig nedgang, er Mallorca igjen et hett reisemål for nordmenn. Turistnæringen har pusset opp hotellene, fellesarrangementene har endret innhold og desto mer reisevante vi blir, desto sjeldnere klapper vi når flyene lander.

Det milde klimaet, spansk gastronomi i toppklasse og de deilige strendene gjør at «alle» nå vil dra til Mallorca. Flyturen fra Oslo er bare 3,5 timer, noe som er viktig for mange. Sembo har for sommeren 2012 valgt å ta inn flere nye hotell og leiligheter, bla i Cala San Vicente, Porto Colom, Cala Mesquida og Puerto Andraitx. Total kan Sembo tilby mer enn 200 hoteller og leiligheter, fordelt på 19 steder på Mallorca.

Bestillingene for sommeren 2012 strømmer inn, og enten kundene vil ha stillhet, fest, luksus, baderesort eller golf-muligheter, finner de det de ønsker hos Sembo. Mallorca er familiefavoritten som passer alle aldre og interesser, sier Aud J. Bengtsson, salg – og markedsansvarlig i Sembo Norge.

Den korte flyreisen, flere flyselskaper å velge mellom og mange gunstige flybilletter, gjør også sitt til at Mallorca er et populært reisemål blant Sembos kunder.

Sembo-gjestenes topp fem-steder på Mallorca er:

1. Alcudia
  2. Palma Nova-Magaluf
  3. Palma de Mallorca
  4. Playa de Palma
  5. Cala d’Or

For mer informasjon kontakt:

Aud J. Bengtsson, Sales- and Marketing Manager - Norway

Tlf. +46 42 37 85 12, mob. + 46 766 533 689, E-post: aud.bengtsson@sembo.se

Sembo er et heleid datterselskap av Stena Line. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007.  Sembo er reisearrangør og tilbyr fleksible feriealternativer for sine kunder. Sembo har 132 land og nærmere 50.000 boliger i sitt utvalg. Fra 2011 inngår også danske DTF Group med reisearrangørene DTF, Best Travel, Nemrejse og tyske FeriDE i Sembo-konsernet. Sembo-konsernet har 200 ansatte og hovedkontoret ligger i Helsingborg, Sverige.