Norske familier vil ha varme i vinterferien

Pressemelding   •   okt 17, 2012 15:25 CEST

Stadig flere nordmenn velger bort ski og snø til fordel for varme og bading i vinterferien. Sembo merker en stor etterspørsel etter reiser til både Kanariøyene og USA i vinter, og det er i februar og mars at etterspørselen er som størst. Salget av reiser til Kanariøyene er tredoblet og det er til Puerto Rico på Gran Canaria de fleste reiser.

Vi merker en økende etterspørsel etter reiser til varmere strøk denne vinteren sier Aud J. Bengtsson, salg og markedsansvarlig for Sembo Norge. Salget av skireiser til Alpene går også godt, men det er Kanariøyene som er den store vinneren. Antall bestillinger til Kanariøyene er tredoblet sammenlignet med samme periode i fjor, og det er spesielt uke 8 som er populær. Dette stemmer overens med når de fleste skolene har vinterferie. Sembo har et stort utvalg av hotell og leilighetshotell på Kanariøyene og det er til Puerto Rico på Gran Canaria de fleste ønsker å reise. Puerto Rico er kjent som det mest solsikre stedet på Gran Canaria og har flere fine strender.

De gode flyforbindelser fra Norge påvirker også bestillingene til Kanariøyene. Vi kan tilby kundene flybilletter til gunstige priser, og sammen med det gode hotelltilbudet, gjør dette Kanariøyene til et attraktivt reisemål, fortsetter Aud J. Bengtsson. I tillegg til Kanariøyene er det stadig flere som reiser til USA og Florida. En USA-ferie varer gjerne lengre enn en uke, og blant barnefamilier er det Orlando som er favorittreisemålet.

For mer informasjon, kontakt:

Aud J. Bengtsson Sales & Marketing Manager Sembo Norway tlf +46 766 53 36 89 aud.bengtsson@sembo.no

Sembo er et av selskapene i Stena Line Travel Group. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007. Sembo er reisearrangør og tilbyr fleksible ferier med bil eller fly.  Sembo har 132 land og mer enn 50.000 hotell, hus og leiligheter i sitt utvalg. Stena Line Travel Group har 200 ansatte og hovedkontoret til Sembo og Stena Line Travel Group ligger i Helsingborg, Sverige.