Ny ferieapp for iPad fra Sembo

Pressemelding   •   nov 16, 2011 21:00 CET

Sembo har som mange andre reisearrangører, gått fra å ha én reisekatalog til flere, mer inspirerende magasiner. Sembo tar nå et skritt til og lanserer en ferieapp. Appen er for iPad og i appen fins nå november-utgaven av magasinet Ferie.

Vi lever i en stadig mer digitalisert verden og de fleste av oss bruker internett for å orientere oss i hverdagen. Dette tar Sembo konsekvensen av, og 14. november kom Sembos første app med magasinet Ferie. Vi ønsker å møte kundene der de befinner seg, sier Aud J. Bengtsson, salg- og markedsansvarlig i Sembo Norge.

Innholdsmessig er iPad-versjonen lik papirutgaven av magasinet med en kombinasjon av inspirerende artikler og gode hotelltilbud. Kunder skal kunne kjenne igjen Sembo, og Sembo ønsker fortsatt å gi kundene utdypende reiseartikler og fortelle om både kjente og nye reisemål. Appen vil i fremtiden også inneholde tema- og spesialutgaver av Ferie.

Papirutgaven av magasinet Ferie har 44 sider, kommer ut 4 ganger i året og har et opplag på 26 500. Den store forskjellen mellom iPad-magasinet og papirversjonen av magasinet Ferie, er at med appen kan kundene klikke seg videre fra magasinet og direkte inn på de stedene eller tilbudene som interesserer dem. Kundene trenger bare å forholde seg til ett medium og kan få mer informasjon om det de ønsker med en gang.

Hver gang Sembo kommer med et nytt iPad-magasin, dvs. i januar, mars, mai og november, vil dette være tilgjengelig i appen.

Magasinet Ferie fins i en digital versjon på sembo.no, og her ligger også tidligere utgaver av magasinet. I januar 2012 kommer en ny utgave Ferie, både i papirversjon, digital og for iPad. November-utgaven av magasinet fins kun for iPad og i digital versjon.

Sembos app fins på Itunes: http://itunes.apple.com/us/app/ferie/id477716301?mt=8

For mer informasjon kontakt:

Aud J. Bengtsson, Sales and Marketing Manager Sembo Norway

Tlf. +46 42 37 85 12, mob. +46 766 53 36 89, E-post: aud.bengtsson@sembo.se

Sembo er et heleid datterselskap av Stena Line. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007.  Sembo er reisearrangør og tilbyr fleksible feriealternativer for sine kunder. Sembo har 132 land og nærmere 50.000 boliger i sitt utvalg. Fra 2011 inngår også danske DTF Group med reisearrangørene DTF, Best Travel, Nemrejse og tyske FeriDE i Sembo-konsernet. Sembo-konsernet har 200 ansatte og hovedkontoret ligger i Helsingborg, Sverige.