Sembo storsatser på Barcelona

Pressemelding   •   nov 07, 2011 14:57 CET

Barcelona er storbyen som alltid er populær. Byen med den kjente gaten Las Ramblas, har uendelig mange hoteller. Sembo kan i tillegg til 250 hotell, også tilby leiligheter midt i byen.  Kundene ønsker forskjellige boligalternativ og det tar Sembo konsekvensen av. I 2012 har Sembo mer enn 20 ulike leilighetsalternativ i Barcelona.

Nordmenn reiser stadig oftere på storbyferie, og en storby ved Middelhavet er en opplevelse enten det er vår, sommer, høst eller vinter. Barcelona ligger drøyt 3 timers flytur fra Norge, og det går direktefly både fra Oslo og Stavanger.

Barcelona har mer enn 7 millioner turister i året og her fins utrolig mange hoteller. Hvordan turistene velger å bo varierer, og Sembo merker en stadig større etterspørsel etter leiligheter. Mange av Sembos kunder ønsker å ha bedre plass, mulighet for å ordne litt mat selv, og ikke minst kunne bo flere sammen. Sembo har sommeren 2012 mer enn 20 ulike leilighetsalternativer, og flere av leilighetene er for 8 personer.

Sembo vil være et alternativ for alle, enten det er venninnegjengen som skal på shopping, familien som skal på fotballkamp eller paret som skal på kjæresteweekend til Barcelona, sier Aud J. Bengtsson, salg og markedsansvarlig for Sembo Norge.

En leilighet er ofte et rimeligere alternativ dersom flere som reiser sammen, og standarden er god. Sembo har leiligheter som klassifiseres med 4 av 5 soler.  I flere av leilighetene får kundene dessuten opp til 40 prosent vinterrabatt, eller 10-15 prosent rabatt dersom de bor en uke eller mer på sommeren.

Sembos topp 5 leiligheter i Barcelona er:

1. Ripoll (1 - 6 personer)
  2. Hortes (1 - 6 personer)
  3. Happy Apartments (1 - 6 personer)
  4. Barceloneta Mar (1 -  6 personer)
  5. El Pintor  (4- 9 personer)

For mer informasjon kontakt:

Aud J. Bengtsson, Sales- and Marketing Manager Sembo Norway

Tlf. +46 42 37 85 12, mob. + 46 766 53 36 89, e-post: aud.bengtsson@sembo.se

Sembo er et heleid datterselskap av Stena Line. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007.  Sembo er reisearrangør og tilbyr fleksible feriealternativer for sine kunder. Sembo har 132 land og nærmere 50.000 boliger i sitt utvalg. Fra 2011 inngår også danske DTF Group med reisearrangørene DTF, Best Travel, Nemrejse og tyske FeriDE i Sembo-konsernet. Sembo-konsernet har 200 ansatte og hovedkontoret ligger i Helsingborg, Sverige.