Sembo storsatser på Dubai

Pressemelding   •   sep 03, 2015 14:02 CEST

Dubai er i vinden og Sembo opplever at bestillinger av ferier til eksotiske Dubai øker kraftig. Sembo utvider derfor sitt tilbud og kan idag tilby kundene mer en 600 overnattingsalternativer.

Interessen for Dubai som reisemål har økt mer og mer under de seneste årene. Et solsikkert klima med fine sandstrender og klart vann, spektakulære hotell, shopping og eksotiske serverdigheter er noe som lokker mange nordmenn vinterstid. Intressen av å kombinere storby med sol og bad har blitt mer populært blant kundene.

– Interessen for Dubai som reisemål øker stadig og vi har merket en stor etterspørsel blant våre kunder. Vår største kundegruppe er barnefamilier og vi ser at Dubai er ett utmerket alternativ i tilllegg til de populære Kanariøyene. Kombinasjonen av den korte flyreisen, prisnivået, standarden og sol & bad-mulighetene i Dubai lokker mange, sier Aud J. Bengtsson, Salgs- og markedsansvarlig i Sembo Norge.

Sembos salg av reiser til Dubai har økt ekstremt dette året og hittil i år er økningen eventyrlige 3200 prosent sammenlignet samme periode i fjor. Sembo utvider derfor sitt utvalg og kan i idag tilby mer enn 600 overnattingsalternativer hvorav 24 er nøye utvalgte ferieboliger. Med nøye utvalgte ferieboliger mener Sembo hotell og leilighetshotell som de selv har besøkt, testet og klassifisert ut fra service, standard, fasiliteter og omgivelser. Sembo tilbyr nå også cruise fra Dubai.

– Det føles veldig bra å kunne tilby våre kunder så mange fine, utvalgte ferieboliger i ulike prisklasser i Dubai, fortsetter Aud J. Bengtsson.

I Dubai kjeder du deg ikke. Her finnes det mye å oppleve enten du vil nyte det fantastiske strandlivet eller besøke verdens høyeste byggning, Burj Khalifa, som er 828 meter. Her finner du også verdens største shoppingsenter – Dubai mall, verdens største fontene, vannland, innendørs skianlegg, jeepturer i ørkenen, kamelridning, eksotiske markeder og restauranter med mat fra alle verdenshjørner.

I forbindelse med satsningen på Dubai har Sembo også en konkurranse der vinneren får et ukescruise for to personer - og cruiset starter og slutter selvfølgelig i Dubai. Konkurransen ser du her

Sembo er et av selskapene i Stena Line Travel Group. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007. Sembos forretningside er at kunden selv setter sammen ferien ved å velge fly, ferge eller leiebil, hotell, hus eller leilighet, og lengde på ferien. Dette gir fleksible ferier som passer dagens reisende, og Sembo er eneste tilbyder av denne ferieformen i Norge. Stena Line Travel Group har 50 ansatte og hovedkontoret til Sembo og Stena Line Travel Group ligger i Helsingborg, Sverige. www.sembo.no