Sembo storsatser på Italia sommeren 2014

Pressemelding   •   nov 01, 2013 10:00 CET

Italia er mange nordmenns feriefavoritt og det tar Sembo på alvor. Sembo har hus, hotell og leiligheter i alle Italias 21 regioner, og sommeren 2014 har Sembo flere nye steder å tilby kundene.  Enten det er en vinrundtur i Toscana, surfing på Gardasjøen, historiske Roma eller sandstrendene ved Adriaterhavskysten som lokker, finner kundene overnattingsmulighetene hos Sembo.

I følge statistikk fra Enit, den italienske statens turistbyrå, velger de fleste nordmenn å reise til regionen Lazio hvor blant annet Roma ligger. Dette bekreftes også av Terje Berge, kommersiell direktør i finn.no.  Av alle søk og bestillinger etter italienske hotell i september gjort på finn.no/reise, er Roma den mest ettertraktede byen.

I tillegg til storbyferier til Roma og Milano, er det er tydelig folk begynner å tenke på sommerferien så fort høsten kommer.  Statistikken til finn.no viser at nordmenn allerede i september, søkte etter sommersteder i Toscana som Lucca, Firenze og Pisa. Toscana er også en populær region hos Sembo, og for sommersesongen 2014 kan kundene velge mellom mer enn 800 ulike hotell, leilighetsanlegg, resorter og vingårder i Toscana-regionen.

Tradisjonelt har badebyene ved Adriaterhavskysten øst for Venezia, vært blant Sembo-kundenes mest populære feriemål. Her kan Sembo sommeren 2014 tilby mer enn 200 overnattingsmuligheter. Statistikken fra den italienske statens turistbyrå bekrefter også områdets popularitet. Regionen Veneto der badebyene og Venezia inngår, er nordmenns nest største favoritt etter Roma.

Vi ser at våre Italia-kunder ønsker å bo godt, og på sommeren er badebyene langs kystene mest populære, sier Aud J. Bengtsson, salg og markedsansvarlig for Sembo Norge. Italia har en fantastisk beliggenhet med kyststripe både mot Adriaterhavet og Middelhavet, og dette gjør det til et drømmeland for alle badeglade nordmenn. Ved Adriaterhavskysten, en time fra Venezias flyplass, ligger badebyen Caorle. Dette er en livlig ferieby på sommeren hvor mange nordmenn ferierer. I Caorle har Sembo for sommeren 2014 blant annet tatt inn leilighetshuset Cristoforo Colombo, som i tillegg til nærheten til havet, tilbyr basseng på taket.

På den andre siden av Italia, på den italienske blomsterrivieraen, midt mellom Nice og Genova, ligger den lille, sjarmerende byen Loano. Her har Sembo tatt inn Ai Pozzi Village Spa Resort, som er et nybygd feriested med flere bassenger både ute og inne, og generell høy standard.  Dette er et sted som vi mener vil passe nordmenn godt, fortsetter Aud J. Bengtsson. Med kort avstand til flyplassene i Nice og Genova er det også enkelt å komme til Loano både med tog og leiebil.

Sembo tilbyr overnattingsmuligheter i alle Italias 21 regioner.

Statistikken til Enit viser at dette er nordmenns mest populære regioner i Italia:

1.  Lazio (med Roma)

2.  Veneto (med Venezia og badebyene)

3.  Lombardia (med Milano)

4.  Toscana

5.  Liguria (Blomsterrivieraen)

Her kan du lese mer om Sembos Italia: http://www.sembo.no/d/hotell/italia

For mer informasjon, kontakt:

Aud J. Bengtsson, Sales and Marketing Manager Sembo - Norway Tlf. +46 42 37 85 12, mob. + 46 766 533 689 E-post: aud.bengtsson@sembo.no

Sembo er et av selskapene i Stena Line Travel Group. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007. Sembo er reisearrangør og tilbyr fleksible ferier med bil eller fly.  Sembo har 132 land og mer enn 50.000 hotell, hus og leiligheter i sitt utvalg. Stena Line Travel Group har 110 ansatte og hovedkontoret til Sembo og Stena Line Travel Group ligger i Helsingborg, Sverige.