Sembos alpin-nyheter for sesongen 2012/13

Pressemelding   •   aug 29, 2012 09:54 CEST

Salget av skireiser har allerede startet og i år har Sembo flere nyheter.  Østerrike og Frankrike er de mest populære landene, tett fulgt av Italia. Det er spesielt i Italia som Sembo har mange nyheter i år, både skidestinasjoner og hoteller. I forbindelse med lanseringen har Sembo både bestill-tidlig-rabatter og en reise-konkurranse.

Lengselen etter gnistrende bakker og kvitkledde fjelltopper er stor og allerede i slutten av juli kom de første bestillingene av skireiser. Selv om utvalget øker fra år til år, er det alltid noen favoritter som våre trofaste kunder vil sikre seg, sier Aud J. Bengtsson, salg og markedsansvarlig for Sembo Norge.

Sembos toppsteder sesongen 2011/12 var:

1. Gasteinerdalen, Østerrike
  2. Val d’Isere-Tigenes, Frankrike
  3. Avoriaz, Frankrike
  4. Chamonix, Frankrike
  5. Zell Am See, Østerrike

Italia forbinder kanskje mange av oss fremdeles med sommer og sol, men i nord ligger fjellkjeden Dolomittene med meget gode skimuligheter. Både Courmayeur og Madonna di Campiglio er kjente skidestinasjoner og her utvider vi med flere hotell og leiligheter. En nyhet er Pinzolo som ligger bare et kvarter fra Madonna di Campiglio. Pinzolo er en sjarmerende liten by med egne bakker, funpark og skøytebane, og her har Sembo blant annet et ærverdig hotell fra 1870 som passer både familier, par og venner.

For skisesongen 2012/13 har Sembo en ny alpinside. Her har vi samlet den informasjonen som våre kunder bruker å spørre etter når de bestiller. Dels er det almen informasjon om skistedet, løypekart og værforhold, og i tillegg fakta som nærmeste flyplass, reiseveier gjennom Europa og overnattingsmuligheter underveis og på stedet. Vi gir kundene det som vi opplever er viktig for vinterens skiferie, fortsetter Aud J. Bengtsson.

Mange av Sembos kunder ønsker å bo i leilighet, og i Alpene er utvalget stort. Sembo har både hotell og leiligheter i alle prisklasser og kvaliteter. Vi ser at flere og flere velger bedre boligstandard, og gjerne steder med 4 soler.  Som vanlig hos Sembo kan kundene velge om de vil bestille bare overnatting, eller om de vil legge til fergebilletter og ta bilen til skistedet. Når det gjelder vinterreiser er det flere som ønsker flybilletter og leiebil, og hos Sembo velger de blant rutefly fra mer enn 100 ulike flyselskap.

Link til alpinsiden: www.sembo.no/skiferie

For mer informasjon, kontakt:

Aud J. Bengtsson, Sales- and Marketing Manager Sembo - Norway Tlf. +46 42 37 85 12, mob. + 46 766 533 689 E-post: aud.bengtsson@sembo.no

Sembo er et av selskapene i Stena Line Travel Group. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007. Sembos forretningside er at kunden selv bestemmer ferien ved å velge fly, ferge eller leiebil, hotell, hus eller leilighet, samt lengde på ferien. Dette gir fleksible ferier som passer dagens reisende.  Stena Line Travel Group har 200 ansatte og hovedkontoret til Sembo og Stena Line Travel Group ligger i Helsingborg, Sverige.