Sommertrender 2012: Seilferie eller eget hus i Kroatia

Pressemelding   •   nov 30, 2011 23:30 CET

Sommer, sol og sjøliv langs Adriaterhavskysten er en av Sembos nyheter for sommeren 2012. Kroatia er allerede et veldig populært ferieland, og en stadig større etterspørsel etter ferier med både opplevelser og avslapping er bakgrunnen for Sembos satsning på seilferie. Kroatia og Adriaterhavskysten har blitt mer tilgjengelig.  Fra Oslo til Split er det 226 mil på fine motorveier gjennom Europa, og flere flyselskaper har direktefly til både Pula, Split og Dubrovnik.

En Sembo-nyhet for sommeren 2012 er muligheten til å leie seilbåt i Kroatia. Seilferien starter i Split og herifra seiler dere med moderne seilbåter i det krystallklare Adriaterhavet. Denne ferieformen gir muligheten til å oppdage den fantastiske dalmatiske kysten med mer enn 1200 øyer, og en kyststripe med grønne, dramatiske fjellskrenter som stuper ned i det asurblå havet.

Det er også mulighet til å få med en skipper som står for seilingen mens dere nyter herlige opplevelser, god mat og bader. Seiler dere selv har båtene plass til 8 personer, velger dere skipper, er det plass til 6.

Kombinasjonen av opplevelser og avslapping er i vinden, og seilferie med Sembo i Kroatia gir begge deler, sier Aud J. Bengtsson, salg- og markedsansvarlig i Sembo Norge.

Kroatia er stadig mer populært og Sembo utvider også med hus på øyene Hvar og Brac, som ligger like utenfor Split. Husene er av meget god kvalitet med private basseng. Dette er et utmerket alternativ når mange reiser sammen. Her kan Sembos kunder virkelig få feriefølelse og samtidig være mer for seg selv, fortsetter Aud J. Bengtsson.

Sembo har Selected by Sembo- hus, hotell og leiligheter på følgende øyer i Kroatia:

• Hvar
  • Krk
  • Brac
  • Losinj
  • Pag
  • Korcula

For mer informasjon kontakt:

Aud J. Bengtsson, Sales- and Marketing Manager - Norway

Tlf. +46 42 37 85 12, mob. + 46 766 533 689, E-post:aud.bengtsson@sembo.no

Sembo er et heleid datterselskap av Stena Line. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007.  Sembo er reisearrangør og tilbyr fleksible feriealternativer for sine kunder. Sembo har 132 land og nærmere 50.000 boliger i sitt utvalg. Fra 2011 inngår også danske DTF Group med reisearrangørene DTF, Best Travel, Nemrejse og tyske FeriDE i Sembo-konsernet. Sembo-konsernet har 200 ansatte og hovedkontoret ligger i Helsingborg, Sverige.