«Total Makeover» for Sembo - med fokus på ferieboliger.

Pressemelding   •   des 19, 2013 14:53 CET

Ferieselskapet Sembo lanserer nå sin nye logo med undertittelen «Nøye utvalgte ferieboliger». I forbindelse med lanseringen får reiselystne nordmenn tips og direkte kontakt med Sembos «Ferietestere» gjennom Instagram og Twitter.

Sembo tilbyr mer enn 100.000 hotell, hus og leiligheter i hele verden. Og ikke nok med det; Sembo hjelper også kundene med å finne rett sted ved å besøke og prøve ut flere av boligene. Sembo kan dessuten tilby hele reisen, uansett om kunden vil fly eller reise med bil. På denne måten særskiller Sembo seg både i forhold til de tradisjonelle charterselskapene og hotellsøksidene. For å tydeliggjøre Sembos posisjon har Sembo nå fått en ny logo. Logoen lanseres i forbindelse med sommerkampanjen, som også inneholder sosiale medier.

Vi vil fokusere ennå mer på at vi har utvalgte ferieboliger som våre innkjøpere fysisk har besøkt og godkjent. Den nye logoen skal fokusere på hvordan du bor, sammen med undertittelen Nøye utvalgte ferieboliger. I tillegg vil vi fylle den nye logoen med våre kjerneverdier, bl.a. at vi er utfordrende og personlige, sier Aud J. Bengtsson, Salg og Markedssjef i Sembo Norge.

Den nye logoen lanseres i forbindelse med sommerkampanjen som går ut i januar. I tillegg til tradisjonelle kanaler som tv og trykt reklame, brukes også sosiale medier.

Gjennom Instagram, Twitter og Facebook åpner vi opp for en dialog mellom våre innkjøpere, eller Ferietestere som vi kaller dem, og våre kunder. Under #MiddelhavetsBesteBoliger samler vi alle tips, spørsmål og svar. Vi lar altså folk få tips og stille spørsmål om ulike reisemål og boligmuligheter, og de får personlige svar fra våre Ferietestere, de som allerede har vært der. Vi hjelper med andre ord folk med å velge sitt perfekte feriealternativ, avslutter Aud J. Bengtsson.

For å laste ned logoen, gå inn her

For å se sommerbrosjyren, gå inn her

For mer informasjon, kontakt Aud J. Bengtsson, Sales and Marketing Manager Sembo Norway, aud.bengtsson@sembo.no, (+46) 766 53 36 89.

Sembo er et av selskapene i Stena Line Travel Group. Selskapet startet i Sverige i 1987 og har vært på det norske markedet siden 2007. Sembos forretningside er at kunden selv setter sammen ferien ved å velge fly, ferge eller leiebil, hotell, hus eller leilighet, og lengde på ferien. Dette gir fleksible ferier som passer dagens reisende, og Sembo er eneste tilbyder av denne ferieformen i Norge. Stena Line Travel Group har 50 ansatte og hovedkontoret til Sembo og Stena Line Travel Group ligger i Helsingborg, Sverige. www.sembo.no