Stadig flere sender regninger på nettet

Den norskutviklede, nettbaserte fakturatjenesten sendregning.no opplever sterk vekst i antall nye kunder, og nærmer seg 25 000 brukere. Stadig flere bedrifter, foreninger og lag sender nå fakturaer via internett.

100 prosent på nett

SendRegning er primært utviklet for småbedrifter og enkeltpersonforetak, men passer like godt for større bedrifter og andre virksomheter. Gründer Steinar O. Cook startet å utvikle tjenesten da han selv hadde behov for et enkel fakturatjeneste og oppdaget at det ikke fantes noen nettbasert løsning.

Kjernen i tjenesten er at det skal være enkelt å sende fakturaer. Brukere av SendRegning kan gjøre dette hvor som helst, bare de har tilgang til internett. SendRegning sørger samtidig for at alle regler som stilles til fakturautsendelse er fulgt.

Frigjør ressurser

SendRegnings brukere slipper faste kostnader som oppstartslisens eller abonnementskostnader. Grunntanken er at man kun skal betale for det man faktisk bruker. Virksomheten unngår kostnader til kjøp og implementering av programvare samt innkjøp av frimerker, blanketter og konvolutter.

- Med SendRegning slipper virksomheten å bruke unødvendig mye tid på fakturering, og det frigjør tid som kan brukes på kjernevirksomheten, sier grûnder og daglig leder Steinar O. Cook .

Nye tjenester

SendRegning inngikk i 2010 et samarbeid med Lindorff for å kunne tilby kredittvurdering og inkassotjenester til sine kunder. Lindorff er en av Europas største aktører innen betalingsoppfølging.

Disse tjenestene er nå under utvikling og forventes å være klare i løpet av første halvdel av 2011.

Målet er kunne tilby hele verdikjeden av tjenester som er nært koblet til fakturering. Hensikten er å gjøre jobben enklest mulig for alle som har behov for å fakturere.

Om SendRegning

Fakturatjenesten sendregning.no er utviklet av Balder Programvare AS og ble lansert i 2003. Siden den gang har SendRegning vokst jevnt, og hver dag oppdager nye brukere tjenesten.

I januar 2010 endret Balder Programvare AS navn til SendRegning AS. Firmaet har åtte ansatte og holder til i Grorud Næringspark i Oslo. Selskapet ble i 2006 og 2007 kåret til Gasellebedrifter av Dun&Bradstreet og Dagens Næringsliv. I 2009 og 2010 ble SendRegning igjen kåret til ett av Norges mest kredittverdige selskaper av D&B. Fakturatjenesten har tidligere også blitt nominert til Rosingprisen for brukervennlighet av Den Norske Dataforening.

For ytterligere informasjon og koordinering:

Vennligst kontakt markedssjef Johanne Vikdal på telefon 977 366 14.

• Økonomi

• lage regning
  • send regning
  • send regning på nett