URØRTVINNER JON OLAV SLIPPER DEBUTALBUM OG BOIKOTTER FACEBOOK

URØRTVINNER JON OLAV SLIPPER DEBUTALBUM OG BOIKOTTER FACEBOOK

På en fryktløs og snedig måte har JON OLAV formidlet sine sterke meninger om landets politikere og befolkningens bruk av sosiale medier gjennom musikken sin. Nå annonserer han at debutalbumet, «Ung Poesi», ventes 14. september. I den forbindelse vil han bevise at han ikke er avhengig av verdens største nettsamfunn for at det skal nå ut til fansen.

JON OLAV har satt seg et hårete mål om å nå et strømmetall på 150 000 på releasedag, uten å spre albumet på Facebook. Måten han da skal promotere albumet på i forkant er ved hjelp av et godt, gammeldags kjedebrev.

«I det siste har eg blitt ganske lei av å følge reglane som Facebook lagar og eg har lyst til å bevise at ein kan eksistere også utanfor nettsamfunnet», sier JON OLAV.

Eksperimentet bygger oppunder budskapet i låten hans, «Repetitivt system», som handler om hvordan vi konsumerer sosiale medier i dag. Sunnmøringen er klar over at det er et vågalt valg:

«I forkant av dette her kjenner eg på ei uro. Ei uro for at det skal bli mislykka. Men samstundes er det også det valet eg har kjent meg mest komfortable med gjennom alt som har skjedd det siste året. Det stemmer så godt overeins med den unge mentaliteten dette albumet mitt har fått. Ungt, rått, nyfiken og villig til å gå i strupen på kven som helst.»

JON OLAVS debutalbum «Ung Poesi» slippes fredag 14. september på hans eget plateselskap Lydheim. Les mer om eksperimentet her.