Fullt hus på kvinnedagen

Pressemelding   •   mar 10, 2015 10:57 CET

Søndag 8. mars var det fullt hus på Latter, når She Conference ble arrangert for første gang. Temaet for dagen var kvinnelig entreprenørskap, ledelse og innovasjon.

De 500 publikummerne ble ledet gjennom programmet av Dora Thorhallsdottir, som introduserte en rekke engasjerte forelesere. På scenen var blant annet Anne-Sofie Risåsen (Capgemini), Ingeborg Volan (NRK) og Gaute Engbakk (Gambit).

Kvelden ble avsluttet med utdeling av prisen She 2015. Vinneren er en kvinnelig entreprenør som tenker stort og har stor gjennomføringsevne. Hun er en god rollemodell og en inspirator for sine omgivelser. Prisen ble delt ut av statssekretær Dilek Ayhan (Nærings- og fiskeridepartementet) og juryleder Marit Sagen Gogstad (Sandefjord Næringsforening).

Blant 42 nominerte bestod pallen av Anniken Fjelberg (657 Oslo), Linda Lægreid Johannessen (Yay Micro) og Hanne Serine Finstad (Forskerfabrikken). Juryen fikk en tøff jobb med å velge blant mange sterke kandidater, og til slutt falt valget på Hanne Serine Finstad som kan smykke seg med tittelen She 2015.

Det er en stor tillitserklæring at så mange ville tilbringe kvinnedagen sammen med oss på Latter. Dagen var veldig inspirerende også for oss som arrangører, og vi er allerede i gang med å planlegge neste års markering. Takk til alle som tok turen og en stor gratulasjon til Hanne Serine Finstad.

- Linn Cecilie Linnemann og Heidi Aven, initiativtakere She Conference

Juryen bestod i tillegg til juryleder Marit Sagen Gogstad av Céline Bache-Wiig (Andersen & Bache-Wiig advokater), Anne Marie Kittelsen (Innovasjon Norge), Vibecke Osfoss (Westerdals), Anne-Cecilie Fagerlie (Evry), Bendik Blindheim (Isco Group), Hild Andresen Bergere (Esmod).

She Conference finner sted 8. mars på Latter. Konferansen har fokus på kvinner som arbeider innen ledelse, entreprenørskap og innovasjon, og ønsker å fremme gode kvinnelige rollemodeller. I forbindelse med konferansen vil prisen She 2015 deles ut. She 2015 er et non-profit prosjekt.