Salget av vifter øker i vårvarmen

Pressemelding  •  01-06-2012 08:00 CEST

Forrige ukes plutselige varmebølge satte fart på salget av vifter og aircondition. Hos hjemme elektronikkjeden SIBA økte salget av disse produktene med flere tusen prosent.
”Kundene rushet til butikkene for å kjøpe vifter og salget av kjøleprodukter økte eksplosivt”, sier landssjef Victor Bengtsson i SIBA Norge.

Til tross for det store salget har SIBA fortsatt vifter tilgjengelig.
”Sesongbetonte produkter som for eksempel vifter er alltid litt vanskelig. Det er en utfordring å ha riktig lagerbeholdning og møte etterspørselen som plutselig kan øke dramatisk. Denne gangen hadde vi valgt riktig og hadde et velfylt lager. Det er fortsatt mulig å få tak i kjøleanlegg og vifter noe som kunne ha vært vanskelig etter en slik salgstopp”, sier Victor Bengtsson.

At sommervarmen slår til innebærer ikke lengre at det blir like varmt innendørs som utendørs. Nå finnes det prisgunstige alternativ for nedkjøling av innendørs miljøet.
”Det har skjedd en stor utvikling innenfor dette produktområdet i løpet av de siste årene. Flere og bedre alternativer blir tilgjengelige til forbrukervennlige priser og designen begynner dessuten å bli langt triveligere”, sier Hilda Baer, markedsfører i SIBA.

Foruten vifter og kjøleanlegg finnes det noen andre produkter som selger ekstra bra når sommeren nærmer seg.
”Nå når ferietiden nærmer seg merker vi blant annet at salget av kameraer øker. Også GPS` er og bærbare DVD spillere som gjør sommerens bilturer lettere får et oppsving på denne tiden av året”, sier Hilda Baer.

Produkter som øker mest i varmen:
Aircondition
Vifter
Coolingpads til bærbare PC`er
Bærbare DVD-spillere
GPS
Digitalkameraer

SIBA er en av Nordens ledende detaljvarehandelsbedrifter innenfor husholdningselektronikk. Vi selger kapitalvarer innenfor radio & TV, data & telefoni og hus & hjem til både privatkunder og bedriftskunder. Hovedkontoret til SIBA ligger i Göteborg i Sverige. Vår forretningsidè er bygget på at vi bedre enn noen annen skal imøtekomme markedets behov innen husholdningselektronikk. Målet vårt er å tilby kundene den beste kombinasjonen av pris og service.