En kjøkkenvifte som ikke fungerer ødelegger hjemmet ditt

Pressemelding   •   nov 12, 2010 11:24 CET

Å velge en kjøkkenvifte av god kvalitet lønner seg i lengden

En fersk undersøkelse viser at 4 av 10 nordmenn er misfornøyde med kjøkkenviften sin*. Grunnen er som regel en utilstrekkelig oppsugingsevne. Med en kjøkkenvifte som ikke fungerer risikerer man å spre matlukt og fett til øvrige deler av hjemmet. Da nesten halvparten av alle husstander har en åpen kjøkkenløsning betyr det at mange ødelegger inventaret hjemme på grunn av en dårlig kjøkkenvifte. Med økt bevissthet rundt kjøkkenviftens betydning kan flere beholde hjemmet sitt i den tilstanden de ønsker.

En svak oppsugingsevne angis som fremste grunn til at man er misfornøyd med kjøkkenviften, men

også et høyt lydvolum skaper misnøye. Da mange i dag har en åpen kjøkkenløsning leder dette ofte til

matlukt og ulyd i store deler av bostedet. Hele 41 % av Norges befolkning har en kjøkkenvifte som

ikke lever opp til forventningene.

– Det er et veldig høyt tall og innebærer at mange ødelegger inventaret i bostedet, kanskje uten

å vite om det, sier Katrin Ohlander, pressekontakt på Siemens Husholdningsapparater.

En av grunnene til at altfor mange ikke er fornøyde med kjøkkenviften, er at man generelt ikke

prioriterer viften og derfor velger produktet sent i prosessen ved renovering av kjøkkenet. Manglende

kunnskap om kjøkkenvifter fører dessverre til at et stort antall personer angrer på kjøpet når de

begynner å bruke viften. Når man skal velge kjøkkenvifte er det viktig at ikke bare form og design får

styre, men også oppsugingsevne og lydvolum.

– Alle bør være fornøyde med kjøkkenviften sin og ha et hjem som ikke forstyrres av matlukt og

ulyd. Velg med omsorg, så får du en vifte som du kan ha glede av i mange år, fortsetter Katrin Ohlander.

Med riktig kjøkkenvifte forsvinner matlukten helt

Siemens tilbyr kjøkkenvifter for alle smaker, som effektivt tar hånd om stekeos og matlukt. Samtlige

har dessuten lavt lydnivå og en stilren, tidløs design. Viftene finnes som veggmonterte, fritthengende,

underbygde og uttrekkbare i bredder fra 40 cm opp til 120 cm. Dessuten tilbyr de en rekke finesser –

hva med for eksempel nyheten ultra sonic sensor som kjenner mengden med matlukt og stekeos i

kjøkkenet og automatisk regulerer effekten til et passende nivå? Uansett hvilken modell du velger, så

kan du være sikker på at du får et kvalitetsprodukt du kan leve med lenge.

For mer informasjon, kontakt:

Katrin Ohlander, PR & Markedssjef Siemens Husholdningsprodukter Norge,

tlf.958 76 557, e-post: katrin.ohlander@bshg.com

For praktiske spørsmål og høyoppløste bilder, kontakt:

Siv Elizabeth Egger, Star Public Relations, tlf. 920 29 932, e-post: siv.egger@starpr.no

Bildemateriell:

Se vedlagte produkt- og miljøbilder på to av Siemens kjøkkenvifter. Bildene kan også hentes fra Siemens bildearkiv:

www.siemens-home.no, rubrikk ”Bildearkiv”, bildenummer: 4264, 4353, 4474 og 4797.

For mer informasjon om Siemens sortiment av kjøkkenvifter, vennligst besøk www.siemenshome.no

* Undersøkelsen er utført av YouGov i løpet av juli 2010 i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Utvalget er kvinner og menn i alderen 25-65 år boende i storby og på landet, som utgjør et representativt utvalg av befolkningen i respektive land. Totalt har ca. 600 personer deltatt i undersøkelsen.

BSH Husholdningsapparater AS (Nord-Europa) som markedsfører Siemens, Bosch og Gaggenau ble dannet i 1997 og finnes i dag i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Baltikum. BSH er en del av Bosch & Siemens Home Appliances Group, et av verdens ledende selskaper i hvitevarebransjen. Omsetningen i Norden i 2009 var på 4,3 milliarder NOK.