Få orden på matlagingen og plasser grytene der du vil

Pressemelding   •   sep 08, 2010 15:58 CEST

Siemens presenterer to nyheter innen induksjonstopper.

Design og innovasjon går alltid hånd i hånd hos Siemens. Nå lanseres to unike funksjoner innen Siemens induksjonstopper; den nye smidige styremåten discControl og den revolusjonerende induksjonssonen flexInduction. Utover de tekniske fordelene er platetoppene et eksklusivt og stilrent innslag i kjøkkenet.

discControl for fingertuppsfølelse

Med de nye discControl-skivene styrer du induksjonstoppen på en helt ny måte, der den klassiske vribryterens ergonomiske fordeler forenes med moderne sensorteknikk. discControl-skivene er magnetiske og kan enkelt manøvreres med fingertuppen. Den nye styremåten frigjør mer overflate på platetoppen samtidig som den gjør den mer barnesikker og lettere å rengjøre – ettersom skivene enkelt kan fjernes. Dessuten gir de, sammenlignet med vanlige vribrytere, platetoppen et innovativt design som skiller seg ut.

flexInduction for mer fleksibel matlaging

Siemens nye flexInduction er en ny løsning for fleksibel matlaging. Gjennom en stor induksjonssone der panner og kasseroller kan plasseres fritt, kan flere små eller en veldig stor kasserolle brukes uten problem. Du har ikke lenger begrensningen med kun runde kokesoner, du har i stedet hele overflaten til din disposisjon.

I Siemens sortimentet av induksjonstopper finnes nå to nye modeller med discControl og én ny platetopp med flexInduction.

Bildemateriale:

Bilder till pressemeldingen kan hentes fra Siemens sitt bildearkiv: www.siemens-home.no, rubrikk ”bildarkiv”. Bildenummer: 4605, 4606, 4625, 4657, 4736, 4737, 4742, 4743, 4744.

Induksjonstopp med discControl, 60 cm, art.nr. EH 685DB11E, ca. pris 13490 NOK

Induksjonstopp med discControl, 80 cm, art.nr. EH 885DL11E, ca. pris 15990 NOK

Induksjonstopp med flexInduction, 60 cm, art.nr. EH 675MN11E, ca. pris 12990 NOK

For mer informasjon, kontakt:

Katrin Ohlander, PR & Markedssjef Siemens hvitevarer Norge, tlf. 958 76 557, e-post: katrin.ohlander@bshg.com

For praktiske spørsmål og bilder, kontakt:

Siv Elizabeth Egger, Star Public Relations, tlf: 920 29 932, e-mail: siv.egger@starpr.no

Produktfakta om Siemens nye induksjonstopper med discControl og flexInduction

Siemens induksjonstopp med discControl, 60 cm respektive 80 cm

Platetoppene med discControl har 17 effektnivåer og 4 induksjonssoner med kasserollesensor.

60 cm modellen har en oval variabel kokesone mens den 80 cm brede platetoppen har en 28 cm sone. Alle induksjonssoner har powerBoost som innebærer at effekten på sonen forhøyes med ca. 50 prosent for å minske oppkokingstiden. En annen anvendelig funksjon er controlPanel Pause, som forenkler rengjøringen ved å låse kontrollpanelet i 35 sekunder. Funksjonen powerManagement gjør det mulig å regulere platetoppens maksimale effekt. Øvrige funksjoner som barnesikring, eggtimer, digital 2-stegs restvarmeindikering og timer med avstengningsfunksjon per kokesone gjør platetoppen komplett.

discControl

Den magnetiske discControl skiven forenkler matlagingen. Et lett trykk med fingertuppen holder for å vri skiven til ønsket innstilling. De fire discControl skivene sitter i en stilren rustfri list som er en separat del ca. 5 cm ut fra platetoppen. Den fungerer som en barriere som sørger for at væske fra overkoking ikke renner ut over betjeningspanelet. Skivene kan raskt og enkelt plukkes ut og settes inn igjen. discControl skivene er praktiske ved rengjøring, og er samtidig barnesikre, på den måten at platetoppens innstillinger ikke kan endres uten skivene. Du kan altså fjerne skivene og på den måten sørge for at ingen barn kan ved uhell skru på en plate.

Siemens induksjonstopp med flexInduction

Denne induksjonstoppen har en flexInduction kokesone, for mer fleksibel matlaging. Den kan brukes som en stor sone eller som to separate. Styringen skjer enkelt og nøyaktig med discControl. Platetoppen har fire induksjonssoner med kasserollegjenkjenning og alle induksjonssonene har powerBoost. Med funksjonen powerManagement er det mulig å regulere platetoppens maksimale effekt, mens controlPanel Pause forenkler rengjøringen gjennom å låse kontrollpanelet i 35 sekunder. Øvrige funksjoner er barnesikring, eggtimer, digital 2-stegs restvarmeindikering og timer med avstengningsfunksjon per kokesone. Siemens induksjonstopp med flexInduction kan kombineres med andre comforDesign-topper.

flexInduction

Siemens tar et steg lengre med flexInduction. Takket være forbedret elektronikk og effektkonfigurering kan kokesonene utnyttes etter brukerens ønske. Sonen er dekket av induksjonsspoler, så uansett om du vil ha flere små kasseroller i gang eller én stor gryte fungerer platetoppen optimalt med flexInduction. Det gir mer fleksibel matlaging og økt sikkerhet.

BSH Husholdningsapparater AS (Nord-Europa) som markedsfører Siemens, Bosch og Gaggenau ble dannet i 1997 og finnes i dag i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Baltikum. BSH er en del av Bosch & Siemens Home Appliances Group, et av verdens ledende selskaper i hvitevarebransjen. Omsetningen i Norden i 2008 var på 3.6 milliarder NOK.