Home Connect: Full kontroll - selv når du ikke er hjemme

Pressemelding   •   okt 31, 2016 12:41 CET

I en nordisk undersøkelse gjennomført på oppdrag for Siemens sier over 70% av nordmenn at de velger å holde seg hjemme når hvitevarer er i bruk, og over 50% bekymrer seg for at de har latt hvitevarer stå på når de har dratt hjemmefra. Heldigvis har Siemens kommet med en løsning, så engstelige nordboere kan slappe av med trygg teknologi som styres med mobilen.

Våre mobile liv

Den smarte følgesvennen spiller en svært stor rolle i våre liv. Den er alarmen som vekker oss om morgenen, den er nyhetskanalen vår, fotoalbumet vårt, vår personlige trener som gir treningstips og vår beste venn når vi sitter alene på en restaurant og venter på en date … Så hvorfor kan den ikke være vår personlige assistent når det kommer til husarbeid?

Fremtiden er endelig her

Å være på nett er en naturlig del av vår hverdag og 80% av norske mobilbrukere opplyser at de har en smarttelefon, og nesten 70% sier de har tilgang til nettbrett. Med andre ord er det definitivt dags for å inkludere hvitevarer i vår digitale portefølje. Home Connect appen er mye mer enn en fjernkontroll – den har også funksjonaliteter som er skreddersydd for hver eneste hvitevare. Brukeren kan kontrollere hvitevarene via en app, for å slå på eller av maskinen, guide deg til det optimale vaskeprogrammet, eller forteller deg hvorvidt du har ketchup i kjøleskapet når du står i matvarebutikken.

Vi er ikke redde
Selv om undersøkelsen viser at nordiske vikinger kan bli stresset av å ikke være hjemme når husholdningsapparatene går, er vi i det minste ikke redde for å prøve ny teknologi som kan gjøre livene våre enklere.

• Halvparten av de norske respondentene kunne tenke seg muligheten til å slå av hvitevarene via en app.
  • 50% kunne tenke seg muligheten til å slå på vaskemaskinen når de er på farten.
  • 70% sier de ikke har noen app-kontrollerte hvitevarer hjemme enda.
  • 1 av 4 ønsker å bli varslet når vasken er ferdig.

Kast ikke bort mer tid hjemme

Nærmere 7 av 10 av respondentene blir hjemme, eller spør et familiemedlem om å bli hjemme når hvitevarene står på. Kun 4% har en tidtaker på sine hvitevarer, og likevel oppgir nesten 40% at de faktisk kunne tenke seg muligheten til å kontrollere hvitevarene via en app. Hovedårsaken som blir oppgitt er at da har man full kontroll, samtidig som tidsbesparelser i forbindelse med husarbeid (22%) og det å være mer mobil (18%) også er gode grunner til å benytte seg av Home Connect-appen.

Glede på vaskerommet = et lykkelig liv

Produktene som kan styres via Home Connect-appen vil definitivt gjøre livet ditt enklere. Appen gjør det mulig å slå på vaskemaskinen når det passer deg, mens du er på kontoret, sitter i bilen på vei hjem eller har gjort deg klar for natten. Du kan motta et varsel på telefonen når vasken er klar, noe som betyr at dager med dårlig kleslukt fordi klærne er blitt liggende for lenge i vaskemaskinen er over. Appen gir deg også beskjed når det er på tide å fylle på med vaskemiddel.

Fullt spekter av produkter
Home Connect-serien består av produkter som passer til enhver husstands behov. Man kan bruke appen på alt fra kaffemaskiner, kjøleskap, ovner, oppvaskmaskiner, vaskemaskiner og tørketromler. Med Home Connect får du full kontroll over hjemmet ditt.

Innbyggingsovn

Produktnummer HN878G4S6S
Veiledende pris 32 299,-
Produktspesifikasjoner
  • Fjernkontroll: Sett på ovnen når du er på farten. Du kan helt enkelt sjekke temperaturen på steken mens du er på søndagstur i skogen.
  • recipeWorld: Appen inneholder mange herlige oppskrifter, velg din favoritt og send innstillingene direkte til ovnen.
  • Appen guider deg: Du behøver ikke være profesjonell kokk for å oppnå profesjonelle resultater.

Integrert kaffemaskin
Produktnummer CT636LES6
Veiledende pris 30 699,-
Produktspesifikasjoner
  • Fjernkontroll: Du kan forprogrammere din kaffemaskin fra mobilen, så det eneste du behøver er å trykke start
  • coffeeWorld: Appen byr på mange lekre kaffespesialiteter fra hele verden.
  • coffeePlaylist: Tast inn gjestenes kaffeønsker og overfør dem til kaffemaskinen.
Kombiskap kjøleskap/fryser

Produktnummer KG36NHI32
Veiledende pris 17 999,-
Produktspesifikasjoner
  • Kamera i kjøleskapet: Du kan se hva du har i kjøleskapet når du er ute og handler.
  • Fjernkontroll: Juster temperaturen i kjøleskapet og fryseren fra kontorstolen
  • Pushvarsler: Hvis kjøleskapsdøren ikke er lukket og temperaturen faller, vil du motta et pushvarsel på mobilen.
Vaskemaskin
Produktnummer WMH4Y8S9DN
Veiledende pris 18 879,-
Produktspesifikasjoner

●Fjernkontroll: Velg program og start vaskemaskinen når det passer deg, uansett hvor enn du er.

●Easy Start: hjelper deg å velge det riktige vaskeprogrammet ved hjelp av et par enkle spørsmål.

●Pushvarsler: Når er vasken ferdig? Det vil appen fortelle deg. Behøver du å fylle på vaskemiddel? Det vil appen også fortelle deg.

●Appen guider deg: Du trenger ikke være proff for å få et profft resultat.

Tørketrommel
Produktnummer WT4HY749DN
Veiledende pris 15 769,-
Produktspesifikasjoner
  • Fjernkontroll: Velg program og start tørketrommelen når det passer deg, uansett hvor enn du er.
  • Pushvarsler: Appen forteller deg når trommelen er ferdig og klærne er tørre
  • Easy Start: hjelper deg å velge det riktige vaskeprogrammet ved hjelp av et par enkle spørsmål.

Oppvaskmaskin
Produktnummer SN678X26TE
Veiledende pris 17 549,-
Produktspesifikasjoner
  • Tabletteller: Appen minner deg på at du må kjøpe nye oppvasktabletter
  • Easy Start: hjelper deg å velge det riktige oppvaskprogrammet
  • Fjernkontroll: Velg program og start oppvaskmaskinen når det passer deg, uansett hvor enn du er.

Fun facts:

Topp fem hvitevarer vi ønsker mobil tilkobling til:

• 1.Vaskemaskinen (34%)
  • 2.Oppvaskmaskinen (25,1%)
  • 3.Ovnen (20%)
  • 4.Kaffemaskinen/espressomaskinen (15,6%)
  • 5.Platetoppen (11,5%)

Våre mobilvaner:

64% bruker mobilen til sosiale medier

54% bruker mobilen til underholdning

40% bruker mobilen for å holde seg oppdatert på nyhetsbildet

40% tilegner seg ny informasjon på mobilen

36% bruker apper til å organisere og styre sin hverdag

Tallene ovenfor er fra en nordisk undersøkelse gjennomført av M3 Research på vegne av Siemens Husholdningsapparater.

Om undersøkelsen

Undersøkelsen ble utført av M3 Research på oppdrag fra Siemens Husholdningsapparater. 22 spørsmål ble stilt til et representativt utvalg på 1000 respondenter i hvert marked – Sverige, Finland, Danmark og Norge. Undersøkelsen ble gjennomført i mai 2016.

For høyoppløselige bilder, klikk her

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Släger Kommunikasjon

Thea Bergerud

T: 905 25 872
E: thea@slaeger.com

Pressekontakt:

Katrin Ohlander

Grensesvingen 9 0661 Oslo

katrin.ohlander@bshg.com

Om Siemens

Siemens er en ledende merkevare innen hvitevarer som setter globale standarder innen teknologi, innovasjon og design. Sortimentet omfatter både frittstående og innebygde hvitevarer innenfor matlaging, rengjøring, kjøleskap, frysere og oppvaskmaskin. Små apparater - for eksempel kaffemaskiner og støvsugere – er også en del av sortimentet. Siemens står for innovasjon, design, teknologi og kvalitet, og åpner nye inspirerende muligheter for forbrukeren. BSH GMBH HAUSGERÄTE hadde inntekter på 12,6 billioner euro i 2015. Mer informasjon finner du her: http://www.siemens-home.bsh-group.com/no/