IFA Berlin 2014: Siemens nye iQ700-serie bringer fremtiden nærmere - Integrerte hvitevarer for en smidig og smart hverdag

Pressemelding   •   sep 03, 2014 11:00 CEST

I fjorårets trendrapport «Future Living», presenterte Siemens en presis analyse av moderne forbrukerbehov. Funn fra studien har nå blitt implementert i deres linje av integrerte hvitevarer, iQ700. I en stadig mer kompleks hverdag tilbyr iQ700 enkelhet, kortere ventetid og mer fleksibilitet.

Sømløs integrasjon
Siemens har utviklet en estetisk hvitevareserie som gjør kjøkkenhverdagen enda mer effektiv. På designfronten har iQ700-serien en gjennomgående rød tråd, hvor både ovner, dampovner og
mikrobølgeovner har det eksakt samme 96-mm høye panelet. «En konsistent panelhøyde har
stått sentralt i utviklingen av den nye serien. Dette betyr at innbygningsprodukter på 60 cm og 45 cm enkelt kan kombineres, uavhengig av funksjon – og uten unntak», sier Gerhard Nüssler, sjefsdesigner i Siemens. iQ700 er utviklet slik at man kan kombinere hvitevarer av alle typer, uten ekstra installasjonselementer. Enten det gjelder kompakte hvitevarer med varmeskuff som står side om side, eller om 60- og 45 cm produkter bygges oppå hverandre, vil overgangene være sømløse.

Umiddelbart og enkelt brukergrensesnitt
Funksjonalitet er kjernen i iQ700-serien, og panelet sørger for å holde håndteringen av hvitevarene så enkel som mulig. Lite kompliserte hvitevarer som kjøkkenvifter og oppvaskmaskiner kontrolleres direkte via knapper eller berøringspaneler. For de mer kompliserte produktene har Siemens utviklet et hybridsystem som kombinerer det beste av begge verdener: Synlige og roterende hjul og knapper kombineres med full-touch TFT-skjermer for enkel navigasjon. Brukergrensesnittet sørger for en optimal oversikt over apparatenes funksjoner.

iQ700 ovn: Reduser steketiden med opptil 50 prosent
Med fremtidsrettede funksjoner som coolStart og varioSpeed reduserer iQ700 steketiden med opptil 50 prosent. iQ700 er også den første ovnen som kombinerer mikrobølge- og dampfunksjonalitet. Designet er imidlertid en av ovnens mest fremtredende egenskaper, med fokus på stilrene og estetiske detaljer.

iQ700 dampovn: Digital brukeropplevelse
Det blir digital damping når Siemens lanserer den aller første dampovnen med nettverksoppkobling. Dampovnen iQ700 kan kontrolleres via en egen app fra hvor som helst, og er i tillegg utstyrt med direktelink til en personlig, digital kokebok. Appen, som innehar både oppskrifter og handlelister til smarttelefon, veileder brukeren gjennom dampovnens mange ulike funksjoner og muligheter.

iQ700 vaskemaskin og tørketrommel: Blant verdens raskeste
Siemens nye vaskemaskiner og tørketromler er både komplekse og enkle på samme tid.
De brukervennlige maskinene, utstyrt med Siemens sensorteknologi, sørger for at systemene for dosering, antiflekk og vedlikehold blir enda mer praktiske. I tillegg er tørketrommelen en av verdens raskeste, med sine 17 minutter per kilogram vask.

Siemens Husholdningsapparater er en del av BSH Home Appliances Group, Europas ledende hvitevareselskap. Siemens, som blant annet har utviklet pacemakeren, vindturbiner og designet Mars-roboter for NASA, tilbyr også fremtidens hvitevarer. Siemens produkter kjennetegnes av velutviklede og intelligente funksjoner kombinert med et estetisk og tidløst design. I sitt produktsortiment innehar Siemens alt man trenger til det moderne hjemmet, inkludert stekeovner, platetopper, ventilatorer, espressomaskiner, kjøleskap og frysere. BSH Home Appliances AB i Norden omsatte for 3,9 milliarder NOK i 2013. For ytterligere informasjon, besøk http://www.siemens-home.no/.