Pressemelding fra Siemens: Fleksibilitet for ekte foodies

30.05.2016

Nye flexInduction platetopper fra Siemens

Fleksibilitet for feinschmeckere

Gode nyheter til alle matelskere – din kjøkkendrøm har endelig gått i oppfyllelse. De nye intelligente induksjonstoppene fra Siemens med fleksible soner gir deg smartere muligheter på kjøkkenet, og du kan endelig ønske store middagsselskaper og kulinariske opplevelser velkommen. Med de nye og intelligente flexInduction koketoppene vil du kunne ta matlagingen til neste nivå. Du kan helt enkelt flytte rundt på kjeler og panner, og med nye, smarte funksjoner vil det være enda mer rom for kreativitet, samtidig som du sparer tid. Siemens flexInduction vokser i takt med appetitten – velbekomme!

Du sier du elsker tapas?

Livet er fullt av overraskelser og med de nye og forbedrede flexInduction platetoppene med intelligente funksjoner kan du nå be enda flere gjester på middag, eller til og med overraske dem med mange små nydelige retter. Den smarte funksjonen flexMotion gir deg komfort og fleksibilitet, og det uten at du må stille inn induksjonen på nytt når du flytter kjelen rundt på platetoppen.

flexMotion – Hvordan fungerer det?
Når en kjele flyttes fra en posisjon til en annen, slår platetoppen av induktorene på den opprinnelige posisjonen og tilbyr brukeren å opprettholde de samme innstillingene på den nye posisjonen i noen få sekunder. Innstillingen bekreftes ved å trykke på den tilsvarende kokesonen. Å lage ti ulike tapasretter er med andre ord ikke lenger et problem!

Brennende hett

En vanlig utfordring når man lager mat er temperaturregulering. Med den nye teknologien fryingSensor Plus kan du øke temperaturen uten at temperamentet ditt øker. Denne funksjonen måler nøyaktig temperatur i pannen og den ønskede temperaturen opprettholdes. Velg programmet du vil ha, vent på signaltonen, tilsett olje i pannen – og stek med ideell temperatur. Nå kan du oppleve brennhet matlaging uten at maten svir seg!

Matlagingstips fra Siemens

• Klargjør alle ingredienser før du starter – det gir deg bedre kontroll under matlagingen, og du sparer tid.
  • Smak alltid mens du lager maten – da vil du ende opp med et bedre resultat.
  • Ikke vær redd for å eksperimentere med smaker, men vær forsiktig med å bruke for sterkt krydder - det kan du alltids servere ved siden av.
  • Varmen stiger raskt når man bruker induksjonstopper, så hold deg i nærheten av kjelen eller pannen slik at du kan kontrollere temperaturen.
  • Mattrender endrer seg raskt, men du finner mye fin inspirasjon på mange forskjellige matblogger. Hvorfor ikke prøve vietnamesiske vårruller i kveld?

FlexInduction serier av platetopper

EX877LYE3E

flexInduction Plus, 90 cm

En ny og forbedret fleksibel induksjonstopp med fire induksjonssoner, hvor to er utvidbare – flexInduction Plus. Med flexMotion kan du også flytte fritt rundt på kjeler og stekepanner, og fryingSensor Plus er en stekesensor med fem forskjellige temperaturinnstillinger

Veiledende pris: 24 879 NOK

I salg fra juni 2016

EX977LVC1E

iQ700 induksjonstopp, 90 cmInduksjonsplatetopp med innovative funksjoner for ekstra fleksibilitet under matlagingen.

• Med Dual lightSlider betjenes platetoppen enkelt og intuitivt.
  • Intuitiv varmekontroll med powerMove Plus: varmesoner med forskjellige temperaturinnstillinger som aktiveres ved berøring.
  • fryingSensor holder platetoppen varmen konstant, uansett hvor lenge du steker - og ingenting brenner fast.

Veiledende pris: 23 329 NOK

EX275FXB1E

iQ700 induksjonstopp, 90 cm

En panorama platetopp 51 x 81 cm med fire fleksible induksjonssoner, hvorav to store flexZones.

Veiledende pris: 20 089 NOK

For bilder, film og detaljert produktinformasjon, klikk her

For mer informasjon om Siemens’ nye flexInduction koketopper, vennligst besøk: www.siemens-home.no

For flere bilder og praktiske spørsmål, vennligst kontakt:

Släger Pressetjeneste

E: bsh@slaeger.com

Nathalie Hermier

T: +47 948 19 840

E: nathalie@slaeger.com

Siri Skaustein

T: +47 943 61 510

E: siri@slaeger.com

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Katrin Ohlander

Communications Manager Northern Europe

Siemens Home Appliances/ BSH Husholdningsapparater AS

E: katrin.ohlander@bshg.com

Om Siemens

Siemens er en ledende merkevare innen husholdningsapparater, og setter globale standarder innen teknologi, innovasjon og design. Deres produktportefølje inkluderer både enkeltstående og innebygde apparater innenfor produktkategoriene matlaging, vask, kjøl, frys og oppvask. Konsumentprodukter som kaffemaskiner og støvsugere komplementerer sortimentet. Siemens står for ekspertise, innovasjon, kvalitet, pålitelighet og global tilstedeværelse. BSH Group er eier av varemerkelisensen for Siemens AG. BSH Home Appliances Group omsatte globalt for 12,6 milliarder Euro i 2015. For ytterligere informasjon, besøk www.siemens-home.no.