Siemens induksjonstopp best i test

Pressemelding   •   des 16, 2013 10:33 CET

Siemens EH651FE17E vinner i Testfaktas sammenligning

Når det uavhengige test- og forskningsfirmaet Testfakta nylig gjennomførte en test av induksjonstopper fra ni ulike produsenter ble Siemens EH651FE17E tildelt prisen for å være best. Den fikk totalt 4,4 poeng på den femgraderte skalaen.

I testen, der induksjonstopper fra alle store produsenter ble inkludert, ble hastighet, strømforbruk, ripesikkerhet, rengjøring og jevnhet av temperatur sammenlignet. I tre av de fem studiefasene ble Siemens EH651FE17E ansett for å være den beste. På Testfaktas fem-punkts skala, gikk den ut med den totale poengsum på 4,4.

EH651FE17E er en av Siemens enklere induksjonstopper, men har tross alt en rekke avanserte tekniske innovasjoner:

• Med touchSlider-funksjonen hever eller senker man varmen gjennom å dra fingeren over panelet.
  • quickStart-funksjonen gjør at platetoppen automatisk kjenner hvor kasserollen plasseres.
  • powerBoost-funksjonen for alle induksjonssoner øker effekten med opptil 50 prosent og gir dermed en tidsbesparing med opptil 35 prosent ved f. eks oppkok.
  • På displayet finnes en indikator som viser hvor mye energi som forbrukes under matlagningen.

Veil. pris: 8990 kr

For mer informasjon, vennligst besøk www.siemens-home.no.

Mer information om Testfaktas test: http://www.testfakta.se/hem_hushall/article90949.ece#

Om BSH:

BSH Home Appliances inngår i Bosch and Siemens Home Appliances Group som er Europas ledende hvitevareforetak. BSH Home Appliances selger og markedsfører varemerkene Bosch, Siemens, Gaggenau og NEFF. Den nordiske virksomheten finnes i Norge, Sverige, Danmark og Finland, og hadde i 2012 en omsetning på 4,3 milliarder SEK.