Siemens lanserer en induksjonstopp uten grenser

Pressemelding   •   jul 10, 2012 13:50 CEST

Nye Siemens freeInduction er en grenseløs induksjonstopp med èn stor kokesone for å gjøre matlagingen enklere. Den innovative induksjonsteknikken føler automatisk størrelsen, formen og plasseringen av alle kokekarene som er plassert på kokeplaten, noe som gir nye muligheter for kokker på alle nivåer. Den intelligente teknikken til freeInduction blir komplett med det moderne designet som skaper et stilrent innslag på kjøkkenet.

På en vanlig koketopp må kasseroller og stekepanner plasseres innenfor begrensede kokesoner for å få varme. Med Siemens freeInduction gir hele koketoppen varme og føler kokekarenes størrelse, form og plassering. Koketoppen registrerer også temperaturen på kokekaret og hvert element aktiveres og kan kontrolleres individuelt under matlagingen. Siemens freeInduction skaper med den intelligente grenseløse induksjonstoppen frihet og nye muligheter på kjøkkenet.

- Vi er svært glade for å kunne presentere freeInduction til kundene våre. På en eneste stor flate kan du lage mat samtidig som du ikke behøver å tenke på hvor du plasserer kokekarene, eller hva slags form og størrelse de har. Matlaging blir både enklere, morsommere og friere med freeInduction, sier Tilda Björkman, Brand Manager hos Siemens

Innovative micromoduler under en stilren plate

Den nye micromodulteknikken for induksjonstoppens glasskeramtiske overflate består av 48 induksjonsplater til forskjell fra vanlige konvensjonelle koketopper som normalt har fire. Induksjonsmodulene føler automatisk elementene og varmer opp den nøyaktige størrelsen og formen kokekarene har. Gjennom magnetisk registrering brukes kun de induksjonskretsene som har et kokeelement på seg, og kobler seg sammen med flere moduler om kokekaret er større. Det skaper en grenseløs matlagingsflate der flere kokekar kan varmes samtidig og plasseres hvor som helst.

Alt styres med en smart berøringsskjerm

Koketoppen har en enkel TFT-berøringsskjerm som viser hvor kokekarene er plassert. Om du flytter eller snur på et kokekar vises dette på skjermen og den intelligente induksjonstoppen flytter bare temperaturen til den nye posisjonen. Hvert kokekar kan aktiveres og kontrolleres individuelt, og styres av separate innstillinger som temperaturnivå, booster og tidsur. En blå farge leder deg lett igjennom innstillingene, noe som også står i stil med koketoppens stilrene design.

Induksjonstoppen sammenlignet med tradisjonelle koketopper

Glassflaten på Siemens freeInduction varmes opp av varmen fra kokekaret, noe som gjør oppvarmingen rask og skaper en usedvanlig kort koketid. Den raske oppvarmingen bidrar også til at man bruker mindre energi enn konvensjonelle koketopper. Siden varmen overføres så raskt blir svært lite energi bortkastet samtidig som risikoen er liten for at matsøl brenner seg fast og lager trassige flekker.

Produktnavn Artikkelnr Utsalgspris

Induktionstopp med freeInduction EH 875KU11E 38790 kroner

Bildematerialet:

Bilder til pressemeldingen kan hentes fra Siemens bildearkiv: www.siemens-home.no, velg ”Bildearkiv”,

bildenummer: B0005147, B0005146, B0005145, B0005153

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Katrin Ohlander, PR/ Marketing Manager Siemens, tlf: 22 66 05 18, e-post: katrin.ohlander@bshg.com

BSH Husholdningsapparater AS (Nord-Europa) markedsfører Siemens, Bosch og Gaggenau, ble dannet i 1997 og finnes i dag i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Baltikum. BSH er en del av Bosch & Siemens Home Appliances Group, et av verdens ledende selskaper i hvitevarebransjen.