Siemens lanserer intelligent vaskemaskin

Pressemelding   •   nov 12, 2010 10:40 CET

Siemens lanserer intelligent vaskemaskin

IQ 700 i-Dos løser alle dine vaskeproblemer

Fremtidens vaskemaskin er her! Siemens IQ 700 i-Dos har et nytt automatisk system der du bare behøver å velge program, legge i vasken og trykke på start. Vaskemaskinen tar så hånd om resten. Til tross for den avanserte teknikken er den enkel å bruke. i-Dos er en vaskemaskin som vasker etter dine individuelle behov.

Når du vasker er det ofte vanskelig å avgjøre hvor skittent tøyet er og hvor mye vaskemiddel du bør bruke, men med i-Dos sitt automatiske doseringssystem slipper du å tenke på dette. Takket være doseringssystemet og to automatiske vaskeprogram sparer du miljøet og slipper å bruke energien din på klesvasken.

-        Vi er meget stolte over vår innovative teknikk, som innebærer at du kan få et perfekt vaskeresultat uten å legge ned så mye tid og omsorg på klesvasken, sier Katrin Ohlander, pressekontakt på Siemens Husholdningsapparater i Norge.

Doseringssystemet

Med i-Dos revolusjonerende doseringssystem trenger du aldri mer være usikker på hva som er rett mengde vaskemiddel eller oppleve at du har over- eller underdosert. Systemet måler på millimeteren den optimale mengden med vaskemiddel som vasken trenger. To ulike flytende vaskemiddel kan brukes, et for hvitvask og et for kulørtvask, alternativt et vaskemiddel og et skyllemiddel. Maskinene rommer vaskemiddel nok til én måneds forbruk i en husholdning på fire, ca. 24 vasker. Ved behov kan man slå av det automatiske doseringssystemet og dosere manuelt.

i-Dos identifiserer vasken din

i-Dos kjenner helt automatisk igjen hva slags vask maskinen fylles med. Vasken blir identifisert på graden av skitt og hvilket type tekstil det er, og vaskeprosessen tas hånd om automatisk. Tid, temperatur, vannmengde, ekstra tilførsel av vaskemiddel og antall skyllinger tilpasses deretter i de to automatiske programmene, et for bomull og syntetiske stoffer og et for mer ømtålige tekstiler. i-Dos bidrar til et renere miljø takket være den optimale og tilpassede vasketeknikken, og inngår derfor i Siemens eco PLUS-sortiment.

Bildemateriell:

Bilder till pressemeldingen kan hentes fra Siemens bildearkiv: www.siemens-home.no, rubrik ”Bildearkiv”,
bildenummer: 4792, 4793, 4794, 4795 og 4796.

Veiledende pris, Siemens IQ 700 i-Dos (WM 16S870DN): 15 790 kroner

For mer informasjon, kontakt:

Katrin Ohlander, PR & Markedssjef Siemens Husholdningsapparater Norge,

tlf.958 76 557, e-post: katrin.ohlander@bshg.com

For praktiske spørsmål og høyoppløste bilder, kontakt:

Siv Elizabeth Egger, Star Public Relations, tlf. 920 29 932, e-post: siv.egger@starpr.no

For mer informasjon om Siemens IQ 700 i-Dos, se www.siemens-home.no

BSH Husholdningsapparater AS (Nord-Europa) som markedsfører Siemens, Bosch og Gaggenau ble dannet i 1997 og finnes i dag i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Baltikum. BSH er en del av Bosch & Siemens Home Appliances Group, et av verdens ledende selskaper i hvitevarebransjen. Omsetningen i Norden i 2009 var på 4.3 milliarder NOK.