Siemens oppvaskmaskiner ble best i test for tredje år på rad

Pressemelding  •  10-07-2012 14:02 CEST

Siemens oppvaskmaskiner har nok en gang blitt belønnet med toppkarakter i en prestisjefylt test. I det svenske forbrukertidsskriftet Råd & Röns siste test av oppvaskmaskiner, som ble gjennomført i april, får Siemens-oppvaskmaskinen SN 45M205SK gode skussmål på alle områder. Dette er tredje år på rad hvor Siemens får flotte utmerkelser for oppvaskmaskinene sine.

Om testen

Den prisbelønte oppvaskmaskinen SN 45M205SK er 60 centimeter bred, og har plass til 13 standardkuverter. Råd & Röns karaktersetting av de testede oppvaskmaskinene tar utgangspunkt i en rekke ulike kriterier, deriblant vaske- og tørkeresultat, vann- og strømforbruk, tid og lydnivå. Testen ble utført på ti ulike oppvaskmaskiners autoprogram. Tallerkener, bestikk, glass og lignende ble skitnet til og deretter tørket i en ovn, for så å bli satt inn i oppvaskmaskinene i henhold til deres respektive bruksanvisninger. Til slutt ble det gjort målinger av resultatet.

Siemens SN 45M205SK har fem vaskeprogrammer, deriblant det testede autoprogrammet, som registrerer hvor skitten oppvasken er og tilpasser vannmengde og temperatur til det. I tillegg er oppvaskmaskinen utstyrt med funksjonen varioSpeed, som gjør at du får ren oppvask på halvparten av tiden den vanligvis bruker – men med samme vaske- og tørkeresultat.

Tredje året på rad

For tredje år på rad hanker Siemens inn toppkarakterer for oppvaskmaskinene sine i prestisjefylte tester. Felles for Siemens oppvaskmaskinene som har vunnet testene de siste tre årene er at de tilhører Siemens energieffektive eco PLUS-sortiment, i tillegg til at de alle har både flotte design, høy ytelse og innovative funksjoner. Alt dette har vært med på å bidra til de glimrende testresultatene. Oppvaskmaskinene leveres i både hvitt og rustfritt stål, og har en veiledende utsalgspris på 6790 kroner.

Bilder: Du finner bilde i Siemens bildearkiv (bildenummer 0003886).

For mer informasjon, vennligst besøk http://www.siemens-home.no.

For høyoppløste bilder eller praktiske spørsmål, vennligst kontakt:

Släger Pressetjeneste, E-post: presse@slaeger.com, Telefon: 22 60 44 00

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Katrin Ohlander, PR/Marketing Manager, Siemens Household Appliances

E-post: katrin.ohlander@bshg.com, Telefon: 22 66 06 18

BSH Husholdningsapparater AS (Nord-Europa) markedsfører Siemens, Bosch og Gaggenau, ble dannet i 1997 og finnes i dag i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Baltikum. BSH er en del av Bosch & Siemens Home Appliances Group, et av verdens ledende selskaper i hvitevarebransjen.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom