Siemens vinner i Råd & Röns test av pyrolyseovn

Pressemelding   •   des 16, 2013 10:55 CET

Siemens HB63AB512S til topps i samtlige testmomenter

Råd & Rön gjennomførte nylig en test av ti ulike ovner av de forskjellige produsentenes
toppmodeller. Siemens HB63AB512S ble ansett for å være den beste, og lå i
toppen av samtlige testmomenter

Testen sammenlignet ovnene på sju forskjellige områder: baking og matlaging, oppvarming, temperatur, temperaturstabilitet, administrasjon, strømforbruk, støy og sikkerhet. I alle disse områdene lå Siemens HB63AB512S i toppen og på områdene innen temperatur, temperaturstabilitet og lyd fikk ovnen maksimalpoenget 9.

Råd & Rön skrev blant annet følgende om Siemens HB63AB512S: "Ovnen baker, koker jevnt og fint, lager kylling med bra og saftig resultat, og den griller raskt. Den har den høyeste vurdering for temperaturstabilitet, og ovnen er ren og fin etter pyrolyse. Timerfunksjonen er enkel og lett å forstå."

HB63AB512S er en av siemens mange innbyggingsovner av høy kvalitet og avanserte teknologi. Med knivskarp design i rustfritt stål og ett antall innovative funksjoner, er denne et enkelt valg for den som vurderer både utseende og matlagningsegenskaper.

Noen av egenskapene som skiller seg ut hos HB63AB512S er:

• 6 ovnsfunksjoner, bla. a. 3D varmluft PLUS som gir 15 % økt luftsirkulasjon og fordeler varmen jevnt i ovnen samt den
  • Energieffektive varmluftsfunksjonen Hot air eco
  • ActiveClean - pyrolytisk selvrengjøring
  • Design i rustfritt stål og varmebeskyttet ovnsdør i helglass
  • 30 % lavere energiforbruk (0,66 kWh) enn grenseverdien (0,99 kWh) for energiklasse A

Veil. pris: 10 990 kr

For mer informasjon, vennligst besøk: www.siemens-home.no.

For mer informasjon om Råd & Röns test: http://www.radron.se/tester/vitvaror--hushallsmaskiner/ugnar-pyrolys/

Om BSH:

BSH Home Appliances inngår i Bosch and Siemens Home Appliances Group som er Europas ledende hvitevareforetak. BSH Home Appliances selger og markedsfører varemerkene Bosch, Siemens, Gaggenau og NEFF. Den nordiske virksomheten finnes i Norge, Sverige, Danmark og Finland, og hadde i 2012 en omsetning på 4,3 milliarder SEK.