Sikkerhetsmelding for Siemens tørketromler – Apparater vil bli reparert gratis

Pressemelding   •   sep 10, 2014 11:00 CEST

Potensiell brannfare: et lite antall tørketromler kan i svært sjeldne tilfeller overopphetes og utgjøre en potensiell brannfare. Kundene bes om å sjekke sin Siemens tørketrommel produsert i 2002. Gratis reparasjon utbedrer problemet.

Oslo, 10 sept. 2014 – BSH Husholdningsapparater AS ber alle kunder som eier en Siemens
tørketrommel produsert i året 2002 om å sjekke om deres maskin er berørt av dette sikkerhetsvarsel slik at den kan bli reparert. Et lite antall av apparatene som er produsert i perioden januar til mai 2002 kan overopphetes og i noen svært sjeldne tilfeller utgjøre en brannfare på grunn av en defekt elektrisk komponent i kontrollpanelet. Gratis reparasjon av den defekte komponenten hos kunden vil bli utført av en servicetekniker og vil eliminere problemet. Inntil apparatet er reparert, bør berørte apparater som et forebyggende tiltak kun brukes under tilsyn.

Sikkerheten til våre kunder har høyeste prioritet for BSH Husholdningsapparater AS.  Selskapet
har derfor i dag iverksatt et sikkerhetstiltak for et begrenset antall tørketromler. Sikkerhetstiltaket
blir utført umiddelbart. For å nå ut til så mange kunder som mulig vil forskjellig reklamemateriell bli plassert i print og i elektronisk media i de kommende ukene.

For å sjekke om tørketrommelen er berørt av sikkerhetstiltaket kan forbrukere legge inn tørketrommelens data på vår nettside www.torketrommeltiltak.no eller alternativt ta kontakt med vår kundetelefon på følgende gratisnummer 800 31 301. En avtale for reparasjon av apparatet vil bli gjort straks for kunder som er berørt.

BSH beklager ovenfor alle våre kunder for de ulempene dette eventuelt medfører.

BSH Husholdningsapparater AS inngår i Bosch and Siemens Home Appliances Group som
er Europas ledende hvitevareforetak. BSH produserer sine produkter i 41 fabrikker og med over 80 selskaper og er de representert i 47 land.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

BSH Husholdningsapparater AS
Katrin Ohlander