Utmerkelser i høyeste klasse

Pressemelding   •   jun 14, 2011 12:35 CEST

Siemens med flertallige designpriser

Siemens produkter uttrykker en tidløs, funksjonell og estetisk design. På kort tid har Siemens vunnet sammenlagt 55 priser i de prestisjefylte og velkjente designkonkurransene Red Dot Design Awards og IF Design Awards.

Stilrent og tidløst

Siemens designere arbeider med flere ulike designaspekter for å skape så vel estetiske som funksjonelle husholdningsapparater. Foruten det selvsagte arbeidet med å definere form og farge, legges det ned mye energi på å finne eksakt riktig materiale og lyskilder til produktene. Samtlige Siemens produkter kjennetegnes av et geometrisk formspråk og en stilren og tidløs design der produktene passer sammen. Siemens arbeider stadig under mottoet form følger funksjon.

For eksempel fikk kjøkkenviften LC 91BB550 en utmerkelse på IF Design award 2011. Den er et godt eksempel på typisk Siemens design, med sitt rustfrie og stilrene ytre og den klassiske svarte Siemens kanten. Kjøkkenviften passer perfekt sammen med øvrige kjøkkenprodukter i Siemens sitt brede sortiment.

Andre produkter som Siemens prises for er blant annet den helautomatiske, intelligente vaskemaskinen i-Dos. i-Dos er stilren og hvit med et LCD-display for enkel håndtering og oversikt av vaskeprogrammet.

– Vi er ubeskrivelig stolte over alle utmerkelser vi har blitt belønnet med i vår. Det er et tydelig bevis på at det vi har satset på har lykkes. Dette inspirerer oss selvsagt også til å fortsette arbeidet med å utvikle vår design og vårt formspråk, sier Katrin Ohlander, pressekontakt på Siemens Husholdningsapparater.

Siemens ser fremover

Teknikken går fremover med stormskritt og et aspekt som kommer til å bli viktigere i fremtiden er brukergrensesnittet på produktene. Det skal være like enkelt for en konsument å forstå og håndtere et husholdningsapparat som det er å forstå og håndtere de nyeste mobiltelefonene. Siemens designavdeling arbeider derfor intensivt med å utvikle tydeligere og mer pedagogiske displayer og brukergrensesnitt.

På IFA-messen kommer Siemens designsjef Gerhard Nüssler å være tilstede for å fortelle om hvordan Siemens jobber med design. Under messen kommer det også til å være mulighet for intervjuer.

For mer informasjon om Siemens ulike produkter, se www.siemens-home.no

For mer informasjon kontakt:

Katrin Ohlander, PR & Markedssjef Siemens hvitevarer Norge

tlf. 958 76 557, e-post: katrin.ohlander@bshg.com

For praktiske spørsmål og bilder kontakt:

Siv Elizabeth Egger, Star PR Group,

tel: 920 29 932, e-post: siv.egger@starprgroup.com

BSH Husholdningsapparater AS (Nord-Europa) som markedsfører Siemens, Bosch og Gaggenau ble dannet i 1997 og finnes i dag i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Baltikum. BSH er en del av Bosch & Siemens Home Appliances Group, et av verdens ledende selskaper i hvitevarebransjen. Omsetningen i Norden i 2009 var på 4,3 milliarder NOK.