Nordmenns sexvaner 2015

Pressemelding   •   jan 12, 2016 10:52 CET

Den erotiske webshop Sinful.no har analysert sine data og funnet en rekke morsomme fakta om nordmenns sexliv i 2015.

Du kan lese dem alle her.

Norske kvinner foretrekker en dildo på 14.1 cm.

Ser man på lengden av de dildoene som ble solgt i 2015 viser det seg at norske kvinner gjennomsnittlig foretrekker en dildo på 14.1 cm.

Nyheten omkring kvinners foretrukne lengde forventes å være gledelig for mange norske menn. De 14.1 cm. i gjennomsnittslengde passer nemlig godt overens med den faktiske gjennomsnittslengden på norske menns peniser, som i følge en artikkel fra Illustrert Vitenskap er på 14.3 cm.

Med denne innsikt i hva norske kvinner foretrekker er det god grunn til å legge eventuelle mindreverdighetskomplekser på hyllen, da undersøkelsen viser at kvinnene faktisk foretrekker dildoer med en kortere lengde enn gjennomsnittslengden for norske menn. «Vi har sett på gjennomsnittslengden på de dildoene norske kvinner kjøper, og vi kan se at kvinnene faktisk foretrekker dildoene mindre enn mannens gjennomsnittslengde. Dette tyder på at norske kvinner generelt er vel tilfredse med mennenes størrelse, som jo er en god nyhet.» smiler Mathilde Mackowski fra Sinful.no.

Årets mest sexy navn ble William og Monica.

I 2015 foretok Sinful seg også en lignende undersøkelse av 50.000 av deres siste ordre fra webshoppen. Her undersøkte de hvilke navn som i gjennomsnitt bruker flest penger på sexleketøy, og de kunne avsløre at personer med navnene William og Monica i gjennomsnitt bruker flest penger på sexleketøy, og stikker derfor av med tittelen som Norges mest sexy navn i 2015. Også navn som Olav, Jørgen, Ingrid og Hedda ligger helt i toppen på listen over de navn som kjøper sexleketøy for de største summene.

Nordmenn kjøper mest sexleketøy mellom kl. 23 - 24

Tallene viser at nordmenn foretrekker å kjøpe deres sexleketøy sent på kvelden, når barna er i seng og de ikke vil bli forstyrret. Særlig mellom klokken 23 til 24 er det ekstra stor aktivitet i webshoppen.

«I Norge opplever vi at folk foretrekker å kjøpe deres sexleketøy sent på døgnet. Sammenligner man eksempelvis med Sverige, kjøper nordmennene generelt senere på kvelden. I Sverige opplever vi at mange gjør sine innkjøp i lunsjpausen på jobb. Det er ikke tilfellet i Norge, her foretrekker vi å handle inn når man er sikker på å ikke bli forstyrret» sier Mathilde Mackowski.

Interessen for bondage stiger

En av årets trender i 2015 har vært bondage, hvor særlig håndjern og pisker har blitt mer og mer populært hos nordmennene. Generelt er salget av bondageutstyr steget i hele Skandinavia, og i Norge er salget fordoblet i løpet av 2015.

Grunnen til den stigende etterspørselen skyldes nok fremdeles 50 Shades of Grey-filmen, som har inspirert mange til å svinge pisken hjemme i soveværelsene.

«Vi har i 2015 sett en stor stigning i salget av bondageleketøy. I våre salgsstatistikker kan vi se at salget steg særlig etter at 50 Shades og Grey-filmen hadde premiere på kino. Vi tror mange par har fått lyst til å eksperimentere litt med mild bondage i soveværelset etter å ha sett filmen» uttaler Mathilde Mackowski.

Du kan lese mer om undersøkelsene ved å klikke her.

Sinful.no er en nordisk erotisk nettbutikk, som med en stilren og elegant profil, presenterer de nyeste og beste erotiske produktene som er tilgjengelige på markedet. Vårt mål er at alle - uansett kjønn, alder eller seksualitet - vil føle seg velkommen på vår nettside.

Vår butikk er for alle som ønsker erotiske produkter og sexleketøy hvor kvaliteten er på topp, nytelsen er størst, og designet er elegant og tiltalende.

Hos Sinful.no setter vi kundeservice i høysetet, og vi har stor kunnskap om erotiske produkter! Denne kompetansen kommer våre kunder til gode hver dag, gjennom vår rådgivning og veiledning, som hjelper kundene med å treffe de riktige kjøpsbeslutningene. Våre medarbeidere er der for å hjelpe, og kan gi deg all informasjon du behøver for å få en trygg og vellykket handel.

Alle bestillinger på sinful.no som legges før klokken 17 blir pakket og sendt samme dag.